اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خرید تضمینی 5.5 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان‌جنوبی

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی گفت: میزان خرید انجام شده تاکنون در استان در راستای اجرای طرح تضمینی خرید گندم 5 هزار و 500 تن بوده است.

خرید تضمینی 5.5 هزار تن گندم از کشاورزان خراسان‌جنوبی

سید حسن رضوی، مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: طرح خرید تضمینی گندم از جمله طرح‌هایی بوده که دولت در راستای حمایت از کشاورزان از ابتدای اردیبهشت‌ماه آن را در استان آغاز کرده و تاکنون میزان قابل توجهی گندم از کشاورزان خریداری شده و خرید تا پایان فصل برداشت گندم ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان خرید انجام شده تاکنون در استان در راستای اجرای این طرح ۵ هزار و ۵۰۰ تن بوده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته به طوری که در سال گذشته مجموع گندم خریداری شده تا پایان طرح خرید ۲ هزار و ۷۰۰ تن در استان بوده که با توجه به میزان خرید انجام شده تاکنون رشد قابل توجهی داشته است.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی افزود: در مورد این طرح شرکت‌های تعاون روستایی با تمام نیروها و همچنین نیروهای مرتبط با مرکز که عوامل تشخیص و ذی‌حساب و کنترل کیفی در اجرای خرید گندم دخیل هستند، مشارکت دارند.

رضوی اضافه کرد: نحوه تحویل گندم به مراکز خرید با مراجعه کشاورز به مرکز خرید گندم در درب مرکز خرید، کل گندم مورد درخواست کشاورز تحویل گرفته و مبلغ آن در کوتاه‌ترین زمان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبلغ خرید پس از ارائه چک لیست به بانک، به حساب کشاورز واریز می‌شود، گفت: حداکثر تا پایان فصل برداشت خرید تضمینی گندم توسط این شرکت انجام شده و امیدواریم خرید حداکثری انجام گیرد.

مدیر تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۱۵ مرکز در استان خرید تضمینی گندم را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: از مزایای طرح خرید تضمینی گندم می‌توان به سهولت کار برای کشاورز و کاهش دغدغه برای تحویل مبلغ دسترنجش اشاره کرد.

به گزارش فارس؛ ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت گندم بوده که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال ۵۴ هزار تن گندم از این سطح برداشت شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول