اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

سهمیه آرد تشویقی برای نانوایی‌های قانونمند/۵۴۷ اکیپ گشت مشترک برای کنترل بازار

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به اینکه با آغاز عادلانه‌سازی یارانه‌ها، نظارت بر نانوایی‌ها افزایش پیدا کرد، گفت: برای جلوگیری از تعطیلی و به زحمت افتادن مردم در پی تعطیلی‌های نانوایی‌ها پلمب و مجازات نانوایی‌هایی که با تعطیلی، مردم را دچار آسیب کردند افزایش یافته و سهمیه آن‌ها را قطع و حتی به نانوایی‌های مجاور به صورت تشویقی خواهیم داد.

سهمیه آرد تشویقی برای نانوایی‌های قانونمند/۵۴۷ اکیپ گشت مشترک برای کنترل بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی امینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اداره کل تعزیرات گیلان با اشاره به افزایش دریافت گزارشات مردمی در خصوص قاچاق چوب با توجه به افزایش آن در استان‌های شمالی کشور اظهار کرد: از حدود چهار هزار پرونده در سال گذشته، حدود دو هزار و ۷۰۰ پرونده مربوط به قاچاق چوب بوده که مورد بررسی قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی به تخلفات است، گفت: تعزیرات، کنترل‌گر بازار بوده و مجموعه مشترک تعزیرات حکومتی به عنوان کمک به دستگاه‌های نظارتی و ضابطین و همچنین کشف تخلفات در حال ارائه خدمت و نظارت می‌باشد. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با تاکید بر اینکه برای مقابله با قاچاق نیاز به اصلاح قانون است چراکه در گذشته قاچاقچیان چوب صرفاً با جریمه نقدی مواجه شده که این موضوع بازدارنده نیست، تصریح کرد: سرعت در رسیدگی‌ها یکی از شاخصه‌های تعزیرات حکومتی بوده و با توجه به مصوبه اخیر سران قوا در اختیارات تعزیرات حکومتی، میزان مجازات‌ها افزایش یافته است. 

به گفته امینی، مجازات‌ها تا پنج برابر افزایش یافته و اختیار پلمب واحد صنفی تولیدی و توزیعی نیز در اختیار سازمان قرارگرفته است، گفت: برخورد با کم‌فروشی در حوزه آرد و نان بر عهده تعزیرات است اما بحث کیفیت نان مربوط به جهاد کشاورزی و دستگاه‌های متولی می‌باشد. 

وی با بیان اینکه با توجه به تولید مرغ در گیلان و اینکه مردم استان زحمت محیط زیستی تولید مرغ را تحمل می‌کنند، افزود: با توجه به فرایند تولید مرغ در گیلان وجود کمبود در استان شایسته نبوده لذا برای جلوگیری از قاچاق مرغ، نظارت بر ورودی استان ازجمله رودبار را افزایش داده تا مشکل کمبود مرغ متوجه مردم گیلان نشود. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به اینکه با آغاز عادلانه‌سازی یارانه‌ها، نظارت بر نانوایی‌ها افزایش پیدا کرد، تصریح کرد: برای جلوگیری از تعطیلی و به زحمت افتادن مردم در پی تعطیلی‌های نانوایی‌ها پلمب و مجازات نانوایی‌هایی که با تعطیلی، مردم را دچار آسیب کردند افزایش یافته و سهمیه آن‌ها را قطع و حتی به نانوایی‌های مجاور به صورت تشویقی خواهیم داد.

امینی با اشاره به طرح تشویقی برای نانوایی‌هایی که به درستی عمل می‌کنند، بیان کرد: سهمیه فوق‌العاده آرد برای نانوایی‌هایی که خوب کار می‌کنند در نظر گرفته می‌شود و با نانوایی‌هایی که تخلف کنند به صورت جدی برخورد شده و در برخورد با متخلفان هیچ گونه مماشاتی صورت نمی‌گیرد. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۴۷ اکیپ گشت مشترک از ابتدای سال که مجموعا منجر به بازرسی چهار هزار و ۱۳۹ واحد بوده، انجام شده است، گفت: از ابتدای سال ۱۰ هزار و ۱۵۵ پرونده وارده تعزیرات شد که ۹ هزار و ۵۲۶ پرونده مختومه، رسیدگی و اجرای حکم شده و در نتیجه پیگیری‌ها در سه ماهه گذشته رتبه اول کشوری در گشت‌های مشترک در بحث نظارت بر بازار به استان گیلان تعلق گرفت. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول