اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

طراحی و احداث زیرساخت‌های نوآورانه برای شرکت‌های دانش‌بنیان

یک شرکت دانش‌بنیان اقدام به طراحی و احداث مجتمع‌های فناوری یا مراکز نوآوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان کرده است.

طراحی و احداث زیرساخت‌های نوآورانه برای شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بهنام میرانیان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شرکت توسعه طرح و ساخت پناه با بیان اینکه تاکنون چندین مراکز نوآوری تخصصی و مجتمع‌های فناوری طراحی و ساخته شده، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز به زیرساخت‌های فیزیکی دارند که این زیرساخت‌ها باید متناسب با حوزه فعالیت طراحی شوند تا شرکت‌ها به حداکثر کارایی و راندمان کاری برسند.

طراحی و اجرا تمامی ابعاد علمی و فنی یک مرکز نوآوری

این شرکت با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه، مراکز نوآوری تخصصی در دانشگاه‌ها را به طراحی و اجرا می‌رساند که مهم‌ترین قسمت آن طراحی فضای کار اشتراکی در این پروژه‌ها است. نیاز اتصال و ارتباط دادن فضای دانشگاه و صنعت امری لازم است. هدف اصلی این فضاها ایجاد زمینه لازم برای کار کردن، همچنین ایده پردازی، به اشتراک گذاشتن ایده‌های افراد مختلف و دعوت شرکت‌ها به دانشگاه‌ها است.

چندین مرکز در حوزه زیرساخت فیزیکی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های دانشگاه راه‌اندازی شده است. این شرکت توانسته کلیه توانمندی‌های مورد نیاز در تمامی ابعاد علمی و فنی توسعه یک زیرساخت را از جنبه اقتصادی و مهندسی تا طراحی و برنامه‌ریزی و احداث پروژه‌ها انجام دهد.

استفاده از محصولات دانش‌بنیان در حوزه ساختمانی

کلیه توانمندی‌های مورد نیاز در تمامی مراحل احداث یک مجموعه، از ارزیابی اقتصادی و فنی و مهندسی تا طراحی معماری و سازه و تأسیسات، برنامه‌ریزی پروژه و احداث و مهم‌تر از همه سرمایه‌گذاری در این گروه، بومی و متمرکز شده است.

در ساخت مراکز نوآوری تلاش شده که از محصولات دانش‌بنیان در حوزه ساختمانی استفاده شود و تاکنون در حدود 15 پروژه در 7 دانشگاه انجام شده است. در حال حاضر در این شرکت 37 نفر به‌صورت مستقیم و در هر پروژه هم چندین نفر به‌صورت پیمانکاری مشغول کار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان شرکت توسعه طرح و ساخت پناه با اشاره به اینکه شناخته شدن شرکت‌های دانش‌بنیان به‌واسطه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است، افزود: قبل از تأسیس این مجموعه فعالیت دانشگاه محدود بود اما با تشکیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ایجاد چتر حمایتی، فعالیت‌ها بیشتر دیده شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول