اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

پایان اعزام زائران حج از ۴ استان/ رئیس سازمان حج و زیارت به مدینه رفت

رئیس سازمان حج و زیارت پیش از سفر به سرزمین وحی ، گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص انتقال زائران حج تمتع ارائه کرد و از اعزام ۹ هزار و ۳۰۰ نفر از زائران تا عصر امروز خبر داد.

پایان اعزام زائران حج از ۴ استان/ رئیس سازمان حج و زیارت به مدینه رفت

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت عصر امروز جمعه ۲۷ خرداد ماه پیش از عزیمت به مدینه منوره در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اجرایی برای حجاج امسال گفت: با تلاش شبانه روزی مشکلی در حوزه اسکان در هتل‌ها، جداول پروازی، حمل و نقل، موضوعات بهداشتی مرتبط و به ویژه در خصوص صدور روادید وجود ندارد و روادید عزیزان به صورت الکترونیکی و با تلاش شبانه‌روزی دست اندرکاران انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه تمام دست اندرکاران حج و زیارت و دستگاه‌های همکار به خوبی برای حج ۱۴۰۱ فعالیت کرده‌اند، افزود: علیرغم زمان بسیار اندک، اقدامات قابل توجهی به ویژه در خصوص انتقال حجاج به عربستان صورت گرفته است که از سازمان هواپیمایی کشور قدردانی می‌کنیم.

‌رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اندک تاخیرهای موجود در برخی پروازهای حجاج به کشور میزبان گفت: میانگین تاخیرها حدود یک ساعت می‌شود که امیدواریم دست اندرکاران ذیربط به دنبال کاهش مسایل و مشکلات باشند.

‌حسینی همچنین گزارشی از عملیات اجرایی بیان کرد و افزود: پروازهای حج امسال ابتدا از روز ۲۲ خرداد ماه به مدینه صورت گرفت و تعدادی از پروازهای نیز از شامگاه گذشته به جده اغلب شده است.

وی اضافه کرد: تا ظهر امروز جمعه ۳۷ پرواز شامل حجاج و عوامل به عربستان سعودی انجام گرفته است. همچنین از ۲۲ خرداد تا ظهر امروز ۲۷ خرداد ماه حدود ۲۷ پرواز وارد مدینه منوره شده و ۶هزار و ۹۶۲ نفر طی روزهای گذشته به مسجدالنبی (ص) مشرف شدند که این افراد مدینه اول محسوب می‌شوند.

حسینی با بیان اینکه حدود ۸ پرواز نیز از ایران وارد فرودگاه جده شده است و زائران پس ورود و احرام بستن به سمت مکه مکرمه و زیارت کعبه معظم مشرف شده اند، گفت: ‌تعداد زائران مدینه بعد نیز تاکنون یک هزار و ۸۸۶ نفر بوده است‌.

‌رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در مجموع ۹ هزار و ۳۱۴ نفر عازم سرزمین وحی شده‌اند،‌ گفت: این عزیزان توسط ایران ایر به عربستان منتقل شده‌اند.

‌وی با اشاره به ایستگاه‌‌های پروازی و همکاری دست اندرکاران برای انتقال زائران گفت: زائران شهرهای کرمان‌، تبریز، زنجان و بندرعباس به طور کامل منتقل شده‌اند و مشکلی دراین خصوص وجود ندارد‌.

‌حسینی تصریح کرد: امیدواریم تمام زائران به سلامت اعزام شوند و با تندرستی و کوله باری از معنویت و اخلاق به کشور بازگردند و ما نیز خدمت رسان این عزیزان باشیم.

‌رئیس سازمان حج و زیارت عصر امروز جمعه با بدرقه جمعی از مسوولان حج و زیارت کشور تهران را به مقصد مدینه منوره ترک کرد. ‌قرار است رییس سازمان حج و زیارت از نزدیک در جریان عملیات حج تمتع ۱۴۰۱‌ ‌حضور داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول