اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ افزایش بهره‌ورری و رقابتی‌تر شدن اقتصاد

نایب ریس اتاق بازرگانی ایران گفت: حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در میان مدت و بلند مدت سبب افزایش بهره‌وری و رقابتی تر شدن اقتصاد کشور خواهد شد.

حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ افزایش بهره‌ورری و رقابتی‌تر شدن اقتصاد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسین سلاحورزی ظهر امروز در گردهمایی دفاتر بسیج تجار و فعالان اقتصادی سراسر کشور در خرم آباد با اشاره به این مطلب که بسیج اتاق بازرگانی در سال ۹۴ تاکنون نگاه و جایگاه ویژه‌ی در حل مسایل کلان در حوزه اقتصادی داشته است، اظهار کرد: بسیج اتاق بازرگانی نقش مهم و تأثیرگذاری در پیشروی تولیدکنندگان این نهاد داشته است.

وی نبود یک پایگاه اطلاعاتی دقیق از ظرفیت‌ها و نیازها را  به عنوان یک چالش در اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: اما بسیج تجار به این موضوع ورود پیدا کرده است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:  یک تصوری در مورد اتاق بازرگانی مبنی بر اینکه اتاق بازرگانی همیشه نقش منتقد سیستم اقتصادی را ایفا می‌کند وجود دارد ؛  اما واقعیت این است که به موجب قانون یکی از وظایف و اهداف اتاق بازرگانی شناسایی مشکلات و معضلات پیشروی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است.

سلاحورزی بیان کرد: زمانی که اتاق بازرگانی مشکلات ر را منعکس می‌کند، ممکن است در نگاه کارگزاران انتقاد باشد اما واقعیت این است که فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان هدفی جز اعتلای کشور، نظام و دولت‌ها ندارند.

وی با بیان اینکه مشکلی که امروز در همه بخش‌های اقتصادی با آن مواجه هستیم عمدتا ناشی از کمبود سرمایه‌گذاری و منفی شدن نرخ تشکیل سرمایه در کشور است، خاطر نشان کرد: اگر به دنبال تشکیل سرمایه هستیم به حمایت از فعالان اقتصادی نیاز داریم.

رییس اتاق بازرگانی خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود  با اشاره به اینکه حقوق مالکیت بخش خصوصی باید رعایت شود، بیان کرد: علاوه بر حمایت از رفع مشکل واحد‌های تولیدی بسیج می‌تواند نقش مهمی در توسعه سرمایه‌گذاری در کشور داشته باشد.

سلاحورزی گفت: بر خلاف اینکه تصور می‌شد حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی برای بخش تولید مشکل زا خواهد بود اما در شرایط کنونی شاهد استقبال از این اقدام توسط فعالان بخش خصوصی هستیم.

وی بیان کرد: حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تاثیر میان مدت و بلندمدت داشته و سبب افزایش بهره‌وری و رقابتی تر شدن اقتصاد کشور خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول