اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افزایش تسلیم اظهارنامه‌های توافقی در مازندران

مدیرکل امور مالیاتی مازندران گفت: تعداد اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۰ تا ۲۳ خرداد ماه امسال به میزان ۸۸ هزار و ۲۸ فقره که از این میزان ۶۴ هزار و ۵۶۰ فقره در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ و توافقی بوده است.

افزایش تسلیم اظهارنامه‌های توافقی در مازندران

محسن اسلامی مدیرکل امور مالیاتی مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: به استناد ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های  مستقیم مهلت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی  ۳۱ خرداد ماه بوده که در جلسه اصناف و کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر اموراقتصادی ودارایی و سازمان امور مالیاتی پیشنهاد شد این مهلت تا ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱ تمدید شود.

وی افزود: صاحبان مشاغل برای استفاده از معافیت پایه مالیاتی مبلغ ۳۶ میلیون تومان باید تا  ۱۵ تیر نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند و درصورت تسلیم نکردن اظهارنامه علاوه بر استفاده نکردن ازمعافیت ذکرشده مشمول جرائم پیش‌بینی شده در قانون خواهندشد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران بیان کرد: در تبصره ماده ۱۰۰ پرداخت مالیات توافقی  کاملا اختیاری بوده و مودیانی که سقف درآمدشان یا فروش آنها در سال گذشته تا مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده می‌توانند نسبت به توافق با اداره کل امور مالیاتی و قطعی سازی مالیات خود اقدام کنند.

این مسوول با بیان اینکه براساس اطلاعات  اخذ شده ازبانک مرکزی و ماده ۱۶۹ قانون اطلاعات خرید و فروش افراد در سیستم مالیاتی شاهد افزایش مالیات نسبت به سنوات قبل هستیم، تصریح کرد: سازمان امورمالیاتی جهت رعایت حال مودیان مالیاتی باتوجه به شرایط کرونایی سال قبل نسبت به کاهش ضرائب ومالیات اقدام کرده ، اما اگر مودی اسناد و مدارک مثبته‌ای مبنی بر غیرمرتبط بودن تراکنش با درآمد واحدشغلی است، می‌تواند با ارائه اظهارنامه عادی و ارائه اسناد و مدارک که قابلیت کسر از درآمد را خواهد داشت، اقدام کند.


اسلامی در پایان گفت: تعداد اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۰ تا ۲۳ خرداد ماه امسال به میزان ۸۸ هزار و ۲۸ عدد که از این میزان ۶۴ هزار و ۵۶۰ عدددراجرای تبصره ماده ۱۰۰ و توافقی بوده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول