اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

طرح نهضت ملی مسکن در «طبس» شتاب گرفت/ سایت ۳۵۰ هکتاری در حال ساماندهی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یک‌هزار و ۶۱۶ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در طبس پروانه گرفته و آغاز به کار کرده‌اند، گفت: تعداد ۷۸۹ واحد فونداسیون و بتن‌ریزی آن انجام شده است.

طرح نهضت ملی مسکن در «طبس» شتاب گرفت/ سایت ۳۵۰ هکتاری در حال ساماندهی

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس،  تأمین مسکن برای زندگی یکی از دغدغه‌های مردم بوده و است و جوانان برای آغاز زندگی مشترک خود نیاز به سرپناه دارند و بدون آن نمی‌توانند زندگی خود را آغاز کنند، گرچه گروهی از خانواده‌ها با وجود چند فرزند هنوز صاحب خانه نشده‌اند و امکان اجاره خانه با چند فرزند نیز برای آن‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

در دولت‌های مختلف برای تأمین مسکن مردم اقدامات گوناگونی انجام شده که طرح مسکن مهر در دولت نهم و دهم از سال ۸۶ کلید خورد و ساخت حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفت.

با اجرای این طرح اگر چه بخش قابل توجهی از مردم صاحب خانه شدند ولی در طول اجرای این طرح، مسائل و مشکلات مختلفی ایجاد شده است. زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن مهر در خارج از شهرها واگذار شد که تأمین زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی، فرهنگی و مذهبی برای آن‌ها هزینه‌های زیادی را می‌طلبید.

طرح نهضت ملی مسکن طرحی است که در دولت سیزدهم به عنوان طرحی کلان با حمایت مجلس و تصویب قانون جهش تولید مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

دولت سیزدهم احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال را به عنوان اصلی‌ترین سیاست خود در حوزه مسکن معرفی کرده است و برای اجرای آن راهکارهای مناسبی در قانون از جمله راه‌اندازی صندوق ملی مسکن، افزایش تسهیلات متناسب با قیمت واحدهای مسکونی در نظر گرفته و برای اجرایی شدن آن‌ها نیز اقداماتی را به انجام رسانده است.

لزوم تسریع در آماده‌سازی سایت مسکن ملی طبس

آیت‌الله رئیسی در ۱۹ شهریورماه سال گذشته به خراسان‌جنوبی سفر کرد و این سفر دستاوردهای خوبی را برای مردم استان در پی داشت.

یکی از شهرستان‌هایی که مورد توجه هیئت دولت قرار گرفت شهرستان طبس و سایت مسکن ملی آن بود که وزیر راه و شهرسازی از آن بازدید کرد و دستور تسریع در آماده‌سازی این سایت و رفع موانع اجرای طرح مسکن ملی از تصمیمات این سفر بود.

این سایت دارای مجموعه‌های ۵۰ و ۷۹ هکتاری است که وزیر راه و شهرسازی با حضور در این مکان مشکلات متقاضیان را بررسی کرد. با گذشت ۹ ماه از زمان سفر رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی بر آن شدیم تا روند واگذاری زمین در سایت مسکن ملی طبس را بررسی کنیم.

«قاسم تنها» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: شهرداری کار آماده‌سازی زمین‌های سایت طبس را انجام می‌دهد و ساخت و ساز مربوط به ما است.

وی با بیان اینکه در طبس یک‌هزار و ۸۴۰ متقاضی داشتیم که برای آن‌ها زمین تأمین شده است، تصریح کرد: این زمین‌ها در سایت ۵۰ و ۷۹ هکتاری تأمین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یک‌هزار و ۶۱۶ نفر از متقاضیان پروانه گرفته و آغاز به کار کرده‌اند، یادآور شد: تعداد ۷۸۹ واحد فونداسیون و بتن‌ریزی آن انجام شده است.

سایت ۳۵۰ هکتاری طبس در حال ساماندهی

تنها با بیان اینکه ۳۲۸ واحد تاکنون اسکلت و سقف آن تمام شده است، ادامه داد: همچنین ۱۶۵ واحد سفت‌کاری آن کامل شده و تسهیلات این واحدها ۳۰۰ میلیون تومان و بازپرداخت آن ۲۰ ساله و با سود ۱۸ درصد است.

وی با بیان اینکه سایت ۳۵۰ هکتاری نیز در حال ساماندهی است، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام متقاضیان برای این سایت در حال انجام و کار پالایش آن نیز در حال اجرا است.

«سید احمد حقانی‌ثانی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه طبس نیز در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: مسکن ملی در طبس در دو فاز ۵۰ و ۷۹ هکتاری در دست اقدام است و روند فعالیت‌ها و پیگیری‌ها رضایت‌بخش بوده است.

وی با بیان اینکه در زمینه تأمین آب و برق نگرانی‌هایی برای برخی از همشهریان ایجاد شده است، یادآور شد: در این دو منطقه شرکت‌های آبفا و برق نگرانی‌ها را برطرف می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه طبس با بیان اینکه بحران کم‌آبی و تنش‌های آبی حدود دو دهه نگرانی‌هایی را برای مسئولان شهرستان داشته است، ادامه داد: در شش ماه گذشته پیگیری‌های خوبی از طرف استاندار، نماینده مجلس و فرماندار طبس صورت گرفته است.

نگرانی مسکن ملی طبس مرتفع می‌شود

حقانی‌ثانی با بیان اینکه مسئولان استانی و شهرستانی جلساتی را با مسئولان کشوری داشتند، افزود: اقدامات خوبی اتفاق افتاده و گشایش‌های خوبی  در دست اقدام است لذا نگرانی جوانان در طرح مسکن ملی طبس مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه تسطیح در فاز ۵۰ هکتاری قبل از ساخت و ساز انجام شده است، خاطرنشان کرد: در فاز ۷۹ هکتاری قرار است بعد از واگذاری زمین‌ها این امر انجام شود که در این زمینه اطلاعات قابل توجهی در دست نیست.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول