اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نقش هیئات دانشجویی در تربیت نیروی اثرگذار و رشد فردی و جمعی مخاطبین

مسئولان هیئات دانشجویی دانشگاه‌های کشور معتقدند هیئت دانشجویی می‌تواند نقش بسیار موثری در تربیت نیروی اثرگذار و رشد فردی و جمعی مخاطبین داشته باشد.

نقش هیئات دانشجویی در  تربیت نیروی اثرگذار و رشد فردی و جمعی مخاطبین

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی، با توجه به مطالبه رهبر انقلاب از تمامی اقشار به خصوص جامعه دانشگاهی در دیدار هیئات دانشجویی در اربعین سال گذشته با عنوان «جهاد تبیین» و لزوم اهمیت غبارزدایی و ارائه تعریف درست از حقایق موجود در میدان عمل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با ایجاد قرارگاه‌های جهاد تبیین در هیئات دانشجویی دانشگاه‌ها جهت تحقق این امر مهم به انجام اقدامات مهمی پرداخته است.

* مسئول هیئت دانشجویی دانشگاه لرستان: جهاد تبیین، نیازمند اقناع اذهان مخاطبان است

شبیبی، مسئول هیئت دانشجویی دانشگاه لرستان پیرامون کارکرد‌های هیئات دانشجویی در سطح استان گفت: به دلیل قدرت اثرگذاری هیئت دانشجویی در دانشگاه‌ها و با ظرفیت استفاده از فضای معنوی حاکم بر مراسمات هیئت، هیئت دانشجویی می‌تواند نقش بسیار موثری در تربیت نیروی اثرگذار و رشد فردی و جمعی مخاطبین داشته باشد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های قرارگاهی از این جهت که به صورت جبهه‌ای انجام می‌شود هم قدرت اثرگذاری بیشتری دارد و هم تقسیم کار بهتری صورت می‌گیرد و از توانمندی، ظرفیت کادر فعال استفاده می‌شود برای پیشبرد بهتر اهداف و همچنین از تعدد فکر‌های مختلف و تجارب فعالیت‌های کادر و شورای فعال برنامه‌های قوی تری اجرایی می‌شود و به دلیل اینکه در شرایط فعلی عرصه‌ی جنگ نرم و جنگ شناختی است و دشمن رسانه را در دست دارد و فعالیت جبهه‌ای و قرارگاهی هوشمندانه در مقابل دشمن پیامد‌های بهتری دارد.

مسئول هیئت دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: هیئت دانشجویی به دلیل ظرفیت معنوی که در جذب مخاطب دارند و‌دشمن از داشتن آن محروم است و با اهمیت فعالیت قرارگاهی هیات استانی خیلی میتواند موثر باشد از این جهت که جهاد تبیین که نیازمند اقناع افکار و اذهان مخاطبان است در فضای معنوی هیئت محقق می‌شود. فعالیت جبهه‌ای هیات دانشجویی در راستای تبیین معارف اهل بیت (ع) بستر مناسبی برای احیای معارف قران و اهل بیت و هم چنین الگوسازی به سمت تمدن نوین اسلامی را فراهم می‌کند.

* مسئول هیئت دانشجویی دانشگاه یزد: جهاد تبیین نیازمند برنامه‌ریزی دقیق با چشم‌انداز کلان است

شاه‌رجبی، مسئول هیئت دانشجویی دانشگاه یزد با معرفی هیئت‌های دانشجویی در سطح استان گفت: هیئت محلی است که افراد در آن، گرد هم جمع شده تا فعالیت‌هایی که برحسب وظیفه بردوش آن‌ها قرار گرفته است را به نحواحسن انجام دهند.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برجهاد تبیین وسخنان ایشان درمورد هیات و نقش آفرینی آنها، لزوم ایجاد چنین قرارگاهی بتازگی حس شده و قبل از این چنین ساختاری با این نظم واهداف مطرح نبوده است؛ با اینحال همواره سعی برآن بوده که هیاًت و نیرو‌هایی که درآن‌ها فعالیت می‌کنند با هم همکاری داشته وبه نوعی به انسجام درونی برسند تا حرکت به سوی اهداف اسلام و تشیع و انقلاب اسلامی ایران با سرعت بیشتری انجام گیرد و البته درهمین راستا نیز فعالیت‌هایی انجام گرفته است.

این مسئول بسیج دانشجویی گفت: به عنوان مثال می‌توان به برگزاری همایش‌هایی جهت بزرگداشت شخصیت‌های برجسته ازجمله «حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی» و برگزاری مراسمات مذهبی شامل عزاداری‌ها و اعیادی که با هماهنگی چندین هیاًت درسطح استان انجام گرفته است.

مسئول هیئت دانشجویی دانشگاه یزد بیان داشت: جهاد تبیین نیازمند برنامه ریزی دقیق، مشخص کردن اهداف و مقاصد با چشم انداز کلان است. این امر هنگامی به معنای واقعی کلمه تحقق می‌یابد که تمامی طرح‌ها وبرنامه‌ها بر مبنای جامعه هدف آحاد مردم ترسیم شود وتمام تلاش‌ها در راستای تاثیرگذاری بر همین افراد صورت پذیرد.

وی ادامه داد: تمامی این کار‌ها زمانی به نتیجه مطلوب ختم می‌شود که به صورت تشکیلاتی و با مشارکت تمامی نیرو‌ها به خصوص درهیاًت انجام شود و این نیز مستلزم این است که قرارگاه‌هایی درهمه استان‌ها تشکیل شده و در راستای اهداف مطرح شده گام بردارند. به این‌صورت در سراسر کشور اقدامات به صورت مشابه و هماهنگ نسبت به شرایط هر منطقه انجام شده و جامعه هدف را بیش از پیش درگیرخواهند کرد.

* دبیر قرارگاه استانی هیئات دانشجویی استان مازندران: شبکه‌های مجازی و اجتماعی پاشنه آشیل جهاد تبیین هستند

محمد علی قاسمی‌درزی، مسئول هیئت مکتب الشهدا دانشگاه علوم پزشکی بابل و دبیر قرارگاه استانی هیئات دانشجویی استان مازندران به بیان نکاتی درباره فعالیت‌های هیئات مذهبی در این استان پرداخت و گفت: در استان مازندران هیئات دانشجویی متعددی فعال هستند که از جمله آن‌ها هیئت مکتب الشهدای دانشگاه علوم پزشکی بابل، هیئت شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی، هیئت انصار المهدی دانشگاه فرهنگیان، هیئت محبان المهدی دانشگاه نوشیروانی، هیئت انصار الحسین دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هیئت قائم آل محمد دانشگاه پیام نور و هیئت محبان الحسین دانشگاه مازندران هستند.

وی افزود: متاسفانه قبل از تشکیل قرارگاه هیئت‌های استان بسیار اندک با یکدیگر در ارتباط بوده و برنامه‌های جامع و مشترک در حد بسیار کمی شکل می‌گرفت، اما با تشکیل قرارگاه استانی سطح ارتباطات بین دبیران هیئات استان وسعت یافته و زمینه برای همکاری‌های گسترده فراهم شد که نمود آن در ماه‌های پیش رو مشاهده خواهیم کرد.

قاسمی‌درزی بیان داشت: همه واقف هستیم دانشگاه به عنوان نبض فرهنگی جامعه و نقش دانشجو به عنوان چشم بیدار جامعه است. طنین مطالبه‌گری و دغدغه علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی جز جدایی ناپذیر دانشجو از گذشته تا به حال بوده است. از این میان جریان خودجوش و مومن، همواره پیشرو و پیشگام در عرصه‌های مختلف فرهنگی بوده که هیئات دانشجویی یکی از نمود‌های درخشان و مظاهر تام این شجره طیبه است.

دبیر قرارگاه استانی هیئات دانشجویی استان مازندران تصریح کرد: هیئت متعلق به همه است نه فقط سلیقه‌ای خاص، اما متاسفانه آن طور که باید تا به امروز به همچین مجموعه‌ای با ظرفیت تجمیع گروه‌ها و افکار مختلف دانشجویان در کنار هم، آن طور که باید بها داده نشده است، اما بحمدالله با تشکیل قرارگاه استانی امید می‌رود این امر مورد توجه بیشتر قرار گیرد. تمرکز اصلی این قرارگاه در استان مازندران در وهله اول مسئله جهاد تبیین است. جهاد تبیین نه با هزینه‌های هنگفت بلکه با همت گروهی و دسته جمعی صورت می‌گیرد که تشکیل قرارگاه استانی این امر را میسر کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول