اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ایجاد کمربندی تنها راه حل مشکل ترافیکی و حوادث گیلاوند است

شهردار دماوند گفت: تنها راه حل مشکلات ترافیکی گیلاوند، ایجاد کمربندی است که با تلاش‌های نماینده مجلس، منجر به برگزاری جلسات متعددی با معاونان وزارت راه و در نهایت تدوین یک تفاهم‌نامه شد.

ایجاد کمربندی تنها راه حل مشکل ترافیکی و حوادث گیلاوند است

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، علی شیوا، شهردار دماوند امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز دی‌ماه سال گذشته و فصل سرما تا پایان ماه مکلف به جمع‌بندی بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ بودیم که با تمام توان و همیاری شوراها، برنامه‌ریزی مالی انجام و تقدیم شورای شهر شد که در نهایت به تصویب کمیته انطباق رسید و در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ جهت اجرا به شهرداری دماوند ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه ارتباط مستقیم با شهروندان جزو اصول اولیه در مدیریت شهرداری است، افزود: شهردار باید در دسترس شهروندان باشد و خوشبختانه شهروندان ما چشمان بینای ما هستند و بسیاری از مشکلات با طرح موضوع توسط شهروندان مورد پیگیری و حل و فصل قرار گرفت.

آغاز عملیات خاکی احداث ایستگاه آتش‌نشانی منطقه گیلاوند

شهردار دماوند گفت: یکی از شاخصه های شهر خوب امنیت است و با توجه به گسترش شهر دماوند، پروژه‌های نیمه‌تمام و ایستگاه‌های آتش نشانی از جمله موضوعات حایز اهمیت بود که در این خصوص افتتاح ایستگاه شهید سلیمانی، رفع نقص ایستگاه آتش نشانی مشا و آغاز عملیات خاکی ایستگاه منطقه گیلاوند از موضوعاتی بود که مورد توجه قرار گرفت.

شیوا ادامه داد: شهرداری دماوند از نظر بدنه نیروی انسانی دارای مشکلاتی است، چراکه با توجه به افزایش جمعیت، هنوز با چارت شهرداری کوچک اداره می‌شود؛ در این راستا اساسنامه چند سازمان را تدوین کرده و به جهت تصویب ارسال کردیم که زمان‌بر است.

وی تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که پیش از این آغاز شده بود و اکنون در دستور کار قرار گرفت، می‌توان به خواناسازی شهر و پلاک کوبی اشاره کرد که امیدواریم در سال‌های بعد آثار مفید آن را شاهد باشیم.

تهیه طرح آرام‌سازی ترافیک در منطقه گیلاوند

شهردار دماوند در خصوص نبود جاده کمربندی بیان کرد: جاده کمربندی دماوند از موضوعاتی بود که با حمایت نماینده مجلس، استاندار تهران، معاون استاندار، فرماندار و امام جمعه دماوند و سایر بزرگان مورد پیگیری قرار گرفت و بر این اساس طرح آرام‌سازی ترافیک تهیه شد.

شیوا خاطرنشان کرد‌ از دیگر اقدامات خوب مدیریت شهری آغاز طرح فرهنگ‌سازی طرح نه به پلاستیک بود که گام نخست در این خصوص برداشته شده، اما هنوز راه زیادی در پیش داریم، بر این اساس تعدادی از فروشگاه‌های بزرگ را مکلف کردیم تا از کاغذهای بازیافتی به جای پاکت های پلاستیکی استفاده کنند، چراکه ما فقط یک دماوند داریم.

وی اضافه کرد: با وجود کاهش منابع درآمدی، برخی امور هزینه چندانی ندارد که می‌توان به فرهنگ تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد که باید این فرهنگ تقویت شود.

 کرونا فرصتی برای زیرساخت‌های انفورماتیک شهرداری بود

شهردار دماوند اظهار داشت: از دیگر اقدامات انجام شده، تعبیه لانه پرندگان روی درختان بود؛ صدای گنجشک‌ها از شاخص‌های صوتی دماوند است و این کار الزام پرهزینه نیست، اما نوعی فرهنگ سازی محسوب می‌شود.

شیوا افزود: سرمایه‌های ما فقط زمین، هوا و طبیعت نیست، بلکه ما در دماوند بزرگ انسان‌هایی داریم که سرمایه ما هستند؛ قانون‌گذار در خصوص برخی ابهامات اعم از صرفه و صلاح مردم و شهرداری از انجام پروژه‌های بزرگ یا خرید شرکت آب معدنی و گردش مالی ناشی از این موارد، سامانه‌ای پیش‌بینی کرده که پروژه‌ها از سقفی معین به صورت شفاف در آن ثبت می‌شود.

وی گفت: با توجه به تهدید کرونا، این تهدید به عنوان فرصتی برای تقویت زیرساخت‌های انفورماتیک شهرداری بود که با وجود دارا بودن برخی نواقص مورد پیگیری قرار گرفت. 

فرآیند اصلاح طرح جامع و تفصیلی را آغاز کردیم/ تنها راه حل فصل این مشکل ایجاد کمربندی است

شهردار دماوند تصریح کرد: از دیگر مشکلات بزرگ شهر دماوند، عدم همخوانی طرح‌های فرادستی توسعه شهر با واقعیت‌های مورد نیاز امروز است؛ طرح جامع و تفصیلی ما شاید با نیازهای مردم فاصله داشته باشد و برطرف کردن این ابهامات زمان‌بر است، اما با پشتوانه حمایت شورا فرآیند اصلاح آن را آغاز کردیم.

شیوا بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن شهر دماوند در محدوده دو محور ترانزیتی با بروز مشکلاتی از جمله تصادف چند ماه اخیر مواجه هستیم و بر اساس آخرین مصوبه شورای ترافیک استان، شهرداری دماوند مکلف به انجام مطالعات آرام‌سازی محور ترانزیتی تهران، فیروزکوه شد که با عقد قرارداد با مشاور، طرح آماده و جهت تصویب به شورای ترافیک شهرستان ارسال شد که در نهایت با تایید شورای شهرستان، طرح مبتنی بر چهار سناریو برای تایید به شورای ترافیک استان ارسال شد.

وی ادامه داد: تنها راه حل فصل این مشکل ایجاد کمربندی است که بر این اساس تلاش های نماینده مجلس شورای اسلامی، منجر به برگزاری جلسات متعددی با معاونین وزارت راه و در نهایت تدوین یک تفاهم‌نامه گردید؛ خوشبختانه مطالعات این طرح آغاز شد و تمامی ایده‌ها لحظه به لحظه در فضای مجازی به اطلاع مردم رسید.

شهردار دماوند تصریح کرد: این پروژه بسیار سنگین است، اما تلاش‌های قابل تقدیری در این راستا انجام شد و امیدواریم در اسرع وقت شاهد احداث کمربندی باشیم تا ترافیک ترانزیتی داخل شهر ورود نکند.

شیوا در خصوص شایعه استعفایش از سمت شهرداری دماوند بیان کرد: بنده به عنوان سرباز نظام و کشور، برای ساخت وطن در هر جایی که مفیدتر باشم، انجام وظیفه خواهم کرد؛ منتخب مردم کهن‌شهر دماوند بودن یکی از بزرگترین افتخارات امروز بنده است و این افتخار خدمت‌گزاری را با دنیا عوض نمی‌کنیم، اما سرباز آبادانی کشور هستم، هر آن‌جایی حضور خواهم داشت که مفیدتر باشم.

 انتهای پیام/۶۷۰۱۵/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول