اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

10 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان‌جنوبی بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با هفته جهاد کشاورزی 10 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان با اعتبار 89 میلیارد و 590 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد

10 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان‌جنوبی بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی ۱۰ پروژه در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: برای این پروژه‌ها اعتباری بالغ‌بر ۸۹ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی افزود: این پروژه‌ها در شهرهای نهبندان،سربیشه ،خوسف،بیرجند،بشرویه،قاینات ،فردوس و سرایان به بهره‌برداری خواهد رسید.

نصرآبادی با اشاره به اعتبارات ملی این پروژه‌ها یادآور شد: بیش‌از ۷۲ هزار خانوار از مزایای این پروژه‌ها که شامل طرح‌های خاص بیابانزدایی ،توسعه جنگل و عملیات آبخیزداری بوده بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها در ۱۴ روستا اجرایی شده، که باعث تثبیت شغل برای بیش‌از هزار نفر و همچنین افزایش دبی قنات‌های متاثر از عملیات آبخیزداری بالادست  و کاهش میزان حرکت شن‌های روان متاثر از اقدامات بیابانزدایی در بلند مدت خواهد بود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول