اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کلاهبرداری با ترفند ثبت‌نام کلاس‌های اوقات فراغت

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری‌ اینترنتی با ترفند ثبت‌نام کلاس‌های اوقات فراغت به متقاضیان به‌ویژه نوجوانان هشدار داد.

کلاهبرداری با ترفند ثبت‌نام کلاس‌های اوقات فراغت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ قدرت‌الله الوانی، رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اتمام کلاس‌های تحصیلی و نزدیک شدن به فصل تابستان، همچنین تمایل خانواده‌ها برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود، مجرمان سایبری با ثبت آگهی‌های اغوا کننده و همچنین با ساختن صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان می‌کنند.

وی بیان داشت: در این روش از کلاهبرداری، مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب اعتماد خانواده‌ها را جلب کرده و از آن‌ها می‌خواهد مبالغی بابت ثبت‌نام کلاس یا دوره‌های آموزشی پرداخت کنند و بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار نه تنها خبری از ارائه خدمات توسط شخص آگهی دهنده نیست بلکه حتی تماس‌ آن‌ها را پاسخ نمی‌دهد.

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی در خصوص دیگر ترفند این مجرمان سایبری گفت: در پی تبلیغات کلاس‌های اوقات فراغت شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌ اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان، حساب بانکی آنان را خالی می‌کنند.

الوانی در ادامه عنوان کرد: بسیاری از صفحات و تبلیغاتی که بدون مجوز فعالیت در سایت‌های واسطه‌گر یا شبکه‌های اجتماعی با عناوین مختلف اقدام به دریافت وجه از شهروندان می‌کنند کلاهبرداری بوده و شهروندان باید صرفا از طریق مؤسسات دارای مجوز درخواست خدمات کنند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با پلیس در میان بگذارند.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول