اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

هدف راه‌اندازی سامانه پاکنا عدم افزایش حقوق قشر خاصی نیست

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: نباید این تلقی وجود داشته باشد که سامانه پاکنا راه‌اندازی شده تا از بالا رفتن حقوق طیف خاصی جلوگیری شود.

هدف راه‌اندازی سامانه پاکنا عدم افزایش حقوق قشر خاصی نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس صبح امروز سه شنبه (۲۴ خرداد ماه) با اشاره به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره آخرین وضعیت ثبت اطلاعات کارکنان دستگاه‌ها در سامانه‌های ثبت حقوق و مزایا و پاکنا، گفت: چند سال است که این رویه در بحث حقوق و دستمزد دنبال شده که افرادی که حقوق بالاتری دارند محکوم به افزایش اندک حقوق‌شان بوده یا حتی حقوق‌ آن‌ها افزایش پیدا نمی‌کند

وی افزود: از طرف دیگر تمامی تلاش بر این است که حقوق‌های پایین افزایش بیشتری داشته باشد. این مبنای غلطی در حوزه عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد است. به همین دلیل نیز اعتراض بسیاری از بازنشستگان هم بر همین مبنا، صحیح است. قطعا پرداخت حقوق دو میلیونی یا ۱۰ میلیونی بر اساس شاخص‌هایی بوده که قانون یک فرد را طبق آن محق دریافت حقوق کرده است. البته این موضوع جدا از بحث رانت است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه افراد براساس توانمندی‌های خود حقوق دریافت می‌کنند، تاکید کرد: حال اینکه بخواهیم یک مرتبه به نام عدالت ۶۰ درصد حقوق‌های حداقلی را افزایش بدهیم و سپس جلوی افزایش حقوق‌های بالاتر را بگیریم، صحیح نیست و باعث می‌شود افرادی که با انگیزه کار می‌کنند، انگیزه‌شان را از دست بدهند. پس نباید این تلقی به وجود آید که سامانه پاکنا راه‌اندازی شده تا از بالا رفتن حقوق قشر خاصی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول