اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی وزارت بهداشت: نخبگان در راس تصمیمات کلان کشور قرار گیرند

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت عدالت و بهره‌وری و برون سپاری فعالیتهای مرتبط با این حوزه در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: نخبگان باید بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در کشور باشند چرا که این افراد بیشتر در دانشگاه‌ها و مجامع علمی حضور دارند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی وزارت بهداشت: نخبگان در راس تصمیمات کلان کشور قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی کدخدا زاده، در اجلاس بررسی برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش پزشکی منطقه 5 کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، گفت: نوع نگاه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه عدالت و بهره وری این است که تا حد امکان فعالیت های ستادی برون سپاری شده و استقلال دانشگاه بیشتر و نقش دانشگاه ها در سطح ملی و در جامعه پررنگ‌تر شود.

وی ادامه داد: بر اساس سند جامع توسعه ملی و در زمینه های کلان ملی مانند عدالت آموزشی، عدالت خدمات و بین المللی سازی، زمانی می توانیم از دانشگاه ها بخواهیم در این راستا فعالیت کنند که اختیارات لازم را نیز به آنها داده باشیم.

کدخدا زاده بیان کرد: در این زمینه، رویکرد معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعتباربخشی به جایگاه دانشگاه است، زیرا باید بالاترین مرجع تصمیم گیری در جامعه، نخبگان باشند و این افراد بیشتر در دانشگاه ها حضور دارند و اساتید و نخبگان با تکیه بر علم و دانش می توانند، برای بهبود امور جامعه تصمیم گیری کنند.

این مسئول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر توانمندی ها کشور برای توسعه و افزایش کیفیت کارها، گفت: با همفکری و عقلانیت در دانشگاه ها و با یک نگاه ملی، بسیاری از مسایل به ویژه موضوعات مرتبط با حوزه سلامت حل می شود.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این اجلاس گفت: ایجاد کلان منطقه های کشور یکی از اقدامات بسیار خوب انجام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و به استقلال منطقه ای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و در نتیجه اجرای بهتر امور حوزه سلامت کمک می کند و امیدواریم در آینده با توجه به توانمندی دانشگاه ها به استقلال هر دانشگاه منجر شود.

سید وحید حسینی افزود: علت توفیق در بسیاری از دانشگاه ها دنیا، استقلال این مراکز علمی در زمینه های مختلف است و برنامه ها در این دانشگاه ها بر اساس شرایط و توانمندی آن دانشگاه ارایه و اجرایی می شود.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه کلان منطقه ها بتوانند در اجرای امور مختلف اختیار و استقلال کافی داشته باشند تا بتوانیم در راه توسعه بیشتر علم گام برداریم، اضافه کرد: تلاش برای اعتلای علم و دانش و ارتقای کیفی آموزش از اولویت های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز است، زیرا اصل وظیفه دانشگاه ها آموزش برای پژوهش، آموزش برای درمان و آموزش برای خدمت به مردم است.

حسینی در ادامه از حمایت و تلاش های معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه استقلال آموزش در دانشگاه ها، قدردانی و با اشاره به موفقیت های کشور در حوزه سلامت و به ویژه کسب نتایج درخشان در زمینه مقابله با کروناویروس، یکی از دستاوردهای مهم حوزه سلامت در کشور را افزایش امید به زندگی در کشور از ۵۰ سالگی در سال ۱۳۵۷ به ۷۶ سالگی در حال حاضر عنوان کرد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول