اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شکاف در دولت بلغارستان با استعفای وزرای خارجه و انرژی

رسانه‌ها از استعفای وزرای خارجه و انرژی بلغارستان و بحران در دولت ائتلافی این کشور واقع در جنوب شرق اروپا خبر دادند.

شکاف در دولت بلغارستان با استعفای وزرای خارجه و انرژی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای عصر دوشنبه به وقت تهران از شکاف در دولت ائتلافی بلغارستان و استعفای وزرای خارجه و انرژی این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» به نقل از «خبرگزاری دولتی بلغارستان»، «تئودورا گنچوفسکا» وزیر امور خارجه و «آلکساندر نیکولوف» وزیر انرژی بلغارستان پس از خروج حزبشان از دولت ائتلافی در روزهای گذشته، از سمت‌های خود استعفا دادند.

هر دو مقام استعفای خود را به «کریل پتکوف» نخست وزیر بلغارستان تحویل دادند.این دو وزیر دلیل استعفای خود را تصمیم حزب خود «آی تی ان» برای خروج از دولت ائتلاف اعلام کردند.

حزب «آی تی ان»  که دارای ۲۵ کرسی در مجلس ملی است، در ۸ ژوئن (چهارشنبه ۱۸ خرداد) اعلام کرد که حمایت خود از دولت ائتلافی به رهبری پتکوف را لغو کرده است. گنچوفسکا و نیکولوف گفتند تا زمان انتخاب جانشینان خود به انجام وظایف دفاتر خود ادامه خواهند داد.

بلغارستان در جنوب شرقی اروپاست و  پایتخت  آن شهر «صوفیه» است. جمعیت این کشور حدود هشت میلیون  نفر است. بلغارستان بیشترین رشد منفی جمعیت را در جهان دارد. این کشور از کم درآمدترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است. دولت جدید این کشور با وعده مبارزه با  فساد و واکسیناسیون فوری علیه بیماری کووید-۱۹ کار خود را آغاز کرد.

بلغارستان با وجود آنکه به ناتو و اتحادیه اروپا تعلق دارد، اما بسیاری از بلغارها حس قرابت فرهنگی و تاریخی با روسیه دارند. این کشور واقع در حوزه دریای سیاه اتکای سنگینی از بابت تامین انرژی به روسیه داشته و در معرض تنشهای فزاینده بین روسیه و غرب قرار دارد.

رئیس جمهور بلغارستان بارها خواستار لغو تحریم‌ها علیه روسیه شده و اخیرا  در یک مناظره تلویزیونی  با بیان مخالف خود با تحریم‌های روسیه تکرار کرد که شبه جزیره کریمه  متعلق به روسیه است.

به دنبال این اظهارات، سفارت آمریکا در «صوفیه» پایتخت بلغارستان  اعلام کرد که ایالات متحده عمیقاً از اظهارات اخیر «رومن رادف»، رئیس جمهور بلغارستان که در آن کریمه را متعلق به روسیه نامیده، نگران است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ ت 573

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول