اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

بزرگداشت پدر مدرسه‌سازی ایران/ با معرفی خیّرین می توانیم نسلی نیکوکار تربیت کنیم

بزرگداشت پدر مدرسه‌سازی ایران در دبیرستان پسرانه شهید آیت‌الله مدنی برگزار شد.

بزرگداشت پدر مدرسه‌سازی ایران/ با معرفی خیّرین می توانیم نسلی نیکوکار تربیت کنیم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، بزرگداشت «محمدرضا حافظی» پدر مدرسه‌سازی ایران و سومین سالگرد درگذشت وی، امروز با حضور علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، تعدادی از خیرین و دختر مرحوم حافظی در دبیرستان پسرانه شهید آیت‌الله مدنی برگزار شد.

علی نیکزاد در این مراسم با ابراز خوشحالی از حضور در جمع خیرین مدرسه‌ساز، اظهار کرد: علی‌رغم مشغله‌های فراوان به خاطر دعوت خیرین مدرسه‌ساز و علاقه‌ای که به آنها دارم، به این مراسم آمدم و چون دانستم این مراسم به‌منظور یادبود بزرگ‌مرد نیکوکار دکتر حافظی است مصرتر شدم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حافظی افزود: به روح پاک آقای حافظی سلام و درود می‌فرستیم که درخت و نهالی را کاشت، نیکو که امروز باقیات‌الصالحات وی و سبب خیر گسترده شده است.

نیکزاد به پیشینه و تقدم جامعه خیرین مدرسه‌ساز در انجام فعالیت‌های خیرخواهانه اشاره کرد و ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز، جزو اولین خیرین کشور بودند که پس از آنها فعالیت‌های خیری در کشور به‌طور جدی پیگیری شد و در این زمینه پیشگام هستند.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مدرسه‌سازی یک عمل صالح باکیفیت و صدقه جاریه است و جریان علم‌آموزی به برکت خیرین و مدارس و تربیت نیروی انسانی با ایمان و بازگشت به آرمان‌های انقلاب و عمل به آموزه‌های دین مبین اسلام باید به متوسط سرانه فضای آموزشی 8.5 مترمربع برسیم، البته اکنون میانگین فضای آموزشی کشور 5.2 مترمربع است و همین سرانه را هم مدیون نیت خالص ‌خیرین هستیم.

وی با اشاره به تصویب 6 هزار و 400 میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی در سال جاری گفت: بیش از 3 هزار و 400 میلیارد تومان هم توسط خیرین تأمین می‌شود و سهم خیرین در احداث مدارس به 50 درصد رسیده است.

* با معرفی خیّرین می توانیم نسلی خیّر و نیکوکار تربیت کنیم

یوسف نوری نیز با تشریح شخصیت محمدرضا حافظی اظهار کرد: فعالیت تجاری و بازگانی، هرگز یاد مرحوم حافظی را از خداوند غافل نکرده بود و ایشان همواره در مسیر رضای الهی حرکت می کرد.

وی با بیان اینکه امیدوارم آموزش و پرورش شخصیت حافظی را به عنوان نماد یک خیّر بزرگ مدرسه ساز به آینده سازان این کشور معرفی کند، اظهار کرد: خیرین، انسان‌هایی هستند که از داشته‌هایشان گذشتند و به احداث مدرسه پرداختند، بنابراین اگر بتوانیم خیرین را به خوبی معرفی کنیم دانش آموزانی خیر و نیکوکار در آینده پرورش خواهیم داد.

نوری با بیان اینکه اگر خیرین مدرسه ساز را بهتر معرفی کنیم دانش آموزان به فعالیت‌های خیریه و حسنه تشویق می شوند، گفت: اثر تربیتی مدرسه سازی از خود ساختمان سازی برتر است، زیرا نهادینه سازی فرهنگ خیری از مدرسه سازی مهم تر و برتر است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کار خیر در امر مدرسه سازی در تحقق ساحت های ششگانه تربیتی بیشتر است، لذا دانش آموزان باید در جریان این فعالیت خداپسندانه قرار گیرند.

وی ادامه داد: در سال جاری و در طول سفرهای استانی رئیس جمهور و هیأت دولت به استان ها، 7500 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های مدرسه سازی با اولویت طرح های خیری تخصیص داده شده است.

نوری بر تلاش برای تحقق تعهدات دولت در قبال مشارکت خیرین تاکید و خاطرنشان کرد: در این آیین یاد انسانی متدین، متهعد و خیر را گرامی می داریم و همواره مدیون جامعه خیرین هستیم.

وی افزود: مدرسه سازی از مصادیق مشارکت اجتماعی مندرج در بیانیه گام دوم انقلاب است که به همت خیرین محقق می شود.

ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد مرحوم حافظی اظهار کرد: توصیه می‌کنم که افراد یک سوم مال خود را در زمان حیات خود وقف کنند و این وقف را با وصیت به زمان پس از فوت خود نگذارند.

وی به شخصیت مرحوم حافظی اشاره کرد و افزود: محمدرضا حافظی عاشق بود و یک تنه عشق خودش را وقف می‌کرد، در سال اول حضور وی ۱۷ میلیارد تومان کمک خیرین را داشتیم اما امسال این میزان به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ ۸۰ هزار میلیارد تومان هدفگذاری جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور از کمک‌های خیرین عرصه مدرسه‌سازی است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور ادامه داد: نامگذاری مدارس خیرساز به نام فرد خیر باعث ترغیب افراد به مدرسه‌سازی می‌شود، بنابراین اصلا کسی نباید نام مدارس خیرساز را تغییر دهد، این نوع تغییر به معنای گذشتن از حق خیرین است.

وی تصریح کرد: در شهر تهران همین امروز منطقه ۲۲ که منطقه نوسازی است چیزی حدود ۲۰۰ مدرسه کم دارد. البته متاسفانه در این مناطق زمین برای مدرسه سازی وجود ندارد و در برخی مناطق به علت انبوه سازی امکان ساخت مدرسه برای خیرین وجود ندارد.

وی ادامه داد: وضعیت شهرستان های دیگر نیز تعریفی ندارد و در بازدید اخیر خود از شهر اصفهان مشاهده کردیم که نیمی از زمین مدارس که به تازگی ساخته شدند دچار فرو نشست شدند لذا وضعیت این منطقه از کشور نیز دست کمی از تهران ندارد.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز گفت: تمامی نهادها و جامعه خیرین مدرسه ساز باید همه دست به دست یکدیگر دهیم تا با امکاناتی که دولت در اختیار ما قرار می‌دهد نیاز کشور را به مدرسه برطرف کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول