اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

«کارگران ساختمانی» همچنان بدون بیمه!/ تأمین اجتماعی می‌گوید در لیست انتظار هستید

کارگران ساختمانی فاقد هر گونه بیمه درمانی هستند و بارها برای ثبت نام در تأمین اجتماعی مراجعه کرده اند اما هر بار با پاسخ منفی روبرو می‌شوند.

«کارگران ساختمانی» همچنان بدون بیمه!/ تأمین اجتماعی می‌گوید در لیست انتظار هستید

به گزارش خبرنگار گروه رفاه خبرگزارس فارس، درخواست بیمه شدن کارگران ساختمانی در سامانه فارس من به ثبت رسیده است، در این راستا جمعی از این کارگران با ایجاد پویشی خواستار توجه به بازنگری در ثبت نام کارگران فصلی و ساختمانی برای بیمه درمانی تأمین اجتماعی هستند.

 مدیر این پویش فارس من، به خبرنگار ما گفت: بنده یک کارگر فصلی هستم که شاید 10 روز در یک ماه را مشغول به کار می شوم،  با این حال نداشتن بیمه درمانی و بازنشستگی برای ما  یک مشکل  جدی است.

 وی افزود: چندسال پیش به ما گفتند باید دوره های مهارت آموزی تخصصی را بگذرانید تا بتوانیم بیمه تأمین اجتماعی شما را فعال کنیم اما پس از چندسال  هنوز به ما می گویند باید منتظر بمانید و در لیست انتظار قرار دارید.

وی افزود: متأسفانه ما تا به امروز هیچ بیمه ای نداریم و هر بار به سایت یا مرکز تأمین اجتماعی مراجعه می‌کنیم می‌گویند ظرفیتی برای پذیرش کارگران فصلی وجود ندارد.

مدیر این پویش، اظهار کرد: اخیراً یک ماه پیش به تأمین اجتماعی شهرستان مراجعه کرده و گفتند به شما خبر می‌دهیم. بسیاری از کارگران هستند که بیمه نیستند و برخی هم از طریق بیمه خوش پردازی خود را بیمه کرده اند که رقم آن بسیار سنگین است.

این کارگر ساختمانی که ساکن یکی از شهرهای مرزی کشور است، می‌گوید: برای درمان خود با مشکلات جدی روبرو هستیم، علی رغم آنکه ماهیانه نهایتا 10 روز سرکار هستیم اما همان را برای درمان هزینه می‌کنیم و این بسیار سخت و دشوار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول