اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

باید با استثمار کودک مقابله کنیم

دبیر قرارگاه اجتماعی شهرداری گفت: پرداختن به مسائل کودکان کار و خیابان چند وجهی است یک دسته از کودکان کار به صورت باندی مورد استثمار قرار گرفته اند یک سری هم در کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

باید با استثمار کودک مقابله کنیم

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، احمد احمدی صدر دبیر قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران در اولین همایش ملی حمایت از اطفال و نوجوانان آسیب دیده و در معرض آسیب با اشاره به اینکه ما مخاطبانی داریم که نسل آینده افتخار آمیز این کشور می‌توانند باشند اگر مورد توجه قرار گیرند، گفت: با وجود بیش از ۱۴ دستگاه متولی در حوزه کودک که مکلف به اجرای قوانین و مقررات مقررات وضع شده هستند اما همچنان شاهد کار کودک در خیابان و کارگاه‌ها هستیم.

 وی گفت: در قرارگاه تحول اجتماعی یک میز مخصوص برای کودکان کار در نظر گرفته شده است. اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا قوانین و مقررات برای کودکان در معرض کفایت می کند.

دبیر قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه بیش از ده هزار سازمان مردم نهاد در این حوزه فعالیت می کنند. ابراز داشت: هدف ما در قرارگاه این است که به یک مدل مشخص دست پیدا کنیم که ضمن جلب همه نهادهای حاکمیتی یک مدل را ارائه دهیم که مشکلات کودکان کار و خیابان را رفع کنیم. 

وی ابراز داشت: اگر بخواهیم مسایل اجتماعی کشور را حاکمیتی حل کنیم۴۰ سال دیگر هم بگذرد بازهم هیچ اتفاق دیگری نمی افتد. در اینجا همه باید آتش به اختیار عمل کنند دلیل اینکه مسائل اجتماعی در کشور حل نمی شود برای این است که نقش حاکمیت و گروه‌های مردمی جابجا شده است حاکمیت باید در مسائل اجتماعی تکیه گاه باشند و کار با حضور مردم انجام شود. علاج مسائل اجتماعی توجه ویژه به ظرفیت های مردم است. 

وی ابراز داشت: وقتی یک بحران در کشور ایجاد می شود همه باید حضور داشته باشند امروز زمانی نیست که با شعار مشکلات حل شود ما ادعا نداریم که مشکلات کودکان کار در این جلسه حل شود شهرداری تهران ۲۷ مرکز پرتو دارد و چندین چند امکانات دیگر که در این حوزه فعالیت می کنند اما پرداختن به مسائل کودکان کار و خیابان چند وجهی است یک دسته از کودکان به کار به صورت باندی مورد استثمار قرار گرفته اند یک سری از کودکان کار نیز در کارگاه‌ها فعالیت می‌کنند. کار عار نیست و جوهره مرد است و باید با استثمار کودک مقابله کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول