اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

نشست «چگونگی کنشگری زنان در عرصه بین‌الملل»/ دو مانع اصلی فعالیت بین‌الملی بانوان

نشست «چگونگی کنشگری زنان در عرصه بین الملل» با عنوان «زنی برای زمان» در دانشگاه تهران برگزار شد.

نشست «چگونگی کنشگری زنان در عرصه بین‌الملل»/ دو مانع اصلی فعالیت بین‌الملی بانوان

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست «چگونگی کنشگری زنان در عرصه بین الملل» با عنوان «زنی برای زمان» در دانشگاه تهران برگزار شد.

* افتخاری: واتساپ شماره من را تحریم کرد!

لاله افتخاری دبیر اتحادیه جهانی زنان مسلمان در این نشست با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت ها و هم افزایی ها گفت: استفاده از ظرفیت ها و هم افزایی ها خیلی خوب است، کاری که دشمن ما به خوبی از آن استفاده کرده است.

 

 

وی افزود: ما برنامه ها و همایش های مختلفی در استان ها برگزار کردیم حتی در خارج از کشور. در کشورهای مختلف اساتید مختلف را خدمتشان می رفتیم مخصوصا در جمع دانشجویان. خاطرم هست که نشستی با دانشجویان جاکارتا داشتیم که دیدیم دنیا واقعا می خواهد بشنود، دنیا واقعا سرگردان است بین چند راهی ای که در بحث زنان است. فمنیست ها الان رسما احساس شکست کردند.

افتخاری تاکید کرد: زنی که کلا بین مد و لباس و این هاست دنبال  دغدغه‌ای نیست و دشمن، کشور را هم از بین ببرد کلا عین خیالش نیست، الگویی هم که زن را به بهانه‌ حقوق زنان و این بحث ها بازیچه می کند.

وی تاکید کرد: ما کارگاه های آموزشی و جلسات با مسئولین و بزرگان اهل سنت می گذاشتیم و به این نتیجه رسیدیم که آن شبکه سازی که قرآن کریم به آن تاکید دارد را دنبال کنیم. نهایتا با کمک تشکل ها و گروه ها ما اعلام موجودیت کردیم و تشکیلات ساماندهی شده درباره فعالیت بانوان شکل گرفت.

دبیر اتحادیه جهانی زنان مسلمان تاکید کرد: یکی از کارهای ما ارتقای کیفیت کار است. سابقا بنده در یکی از جلسات عرض کردم که ما از گام اول عبور کردیم و حالا باید برخی محتواها و ادبیات هایمان را علمی کنیم و نخبگان را پای کار بیاوریم.

وی افزود: مخاطب ما دیگر کشور ما نیست، مطالبه ای که خارج از کشور دارند خیلی بیشتر از کسانی است که در داخل کشور هستند.

افتخاری گفت: ما سعی کردیم کار علمی انجام دهیم، کرسی های علمی گذاشتیم. در باب سبک زندگی و چالش های پیش رو خودم ارایه دادم و ناقدین خوبی هم از اساتید دانشگاه ها بودند‌. دشمن آنقدر هوشیار است که نیم ساعت بعد از نشستی که ما در ادوبی از طریق واتساپ داشتیم واتساپ شماره من را تحریم کرد.

* شاهد انقطاع جریان دغدغه مند بین المللی هستیم

فاطمه خطیب فعال حوزه بین الملل نیز در این مراسم گفت: شناختی که یک مسلمانی از منطقه دور افتاده از مسئولین جمهوری اسلامی دارد این است که حامی مستضعفین نیستند.

وی افزود: جریان های مبارز از دهه سی و چهل شروع می شود، این جریان ها هویت خود را در پیروزی جریان های موازی در کشورهای دیگر می بینید. جریان امریکای لاتین و ایران و کشورهای دیگر. این جریان ها علاوه بر رد و بدل کردن دیدگاه‌های نظری به هم اسلحه و امکانات می دهند.

 

 

خطیب تاکید کرد: ما شاهد انقطاع جریان دغدغه مند بین المللی هستیم. وقتی این انقطاع صورت می گیرد ما خیلی از دوستانمان را در سرتاسر دنیا از دست می دهیم.

وی تصریح کرد: این روند ادامه داشته و دارد تا اینکه حدود سی سال بعد از انقلاب سعی کردند که این جریان را که فروکش کرده بود دوباره به راه بیاندازند و سعی کردند ایجاد ارتباط با بقیه کشورها پرداختند و این کنشگری را احیا کنند.

* دو مانع اصلی زنان در عرصه بین الملل

 سمانه افشاری نژاد فعال حوزه بین الملل نیز در این نشست گفت: در عرصه بین الملل دو مانع اصلی وجود دارد. ما فکرمان محدود به جنسیت زنانه است و اگر اینطور باشد نمی توانیم کار کنیم و باید فکرمان فراتر از مرزها باشد تا بتوانیم در فضای بین الملل کار کنیم.

 

 

وی افزود: مانع دوم بحث جنسیت زنانه است و نگاه جنسیتی به ما خانم‌ها در این عرصه است و منجر به این می‌شود که نتوانیم در این حوزه کار کنیم.

افشاری نژاد گفت: یکی از محدودیت‌ها این است که ما خانم هستیم و مسئله بعد خانواده است. خودمان باید با موانع بجنگیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول