اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کمربندی شیراز با تحمیل هزینه به شهرداری ایمن نمی‌شود!

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه باور داریم کمربندی شیراز تنها با تغییر نام و تحمیل هزینه ها به شهرداری شیراز ایمن نمی شود، گفت: موضوعی که در دوره های قبل شورا و شهرداری شیراز نیز بر روند اجرای تعهدات توسط راه و شهرسازی پافشاری شده است تا نمایندگان مردم به وظایف خود در مقابل افزایش ایمنی مسیر دسترسی به شهرک جنوبی از حق شهروندان کوتاه نیایند.

کمربندی شیراز با تحمیل هزینه به شهرداری ایمن نمی‌شود!

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا اسکندری در جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود فراهم کردن مسیرهای ایمن برای ترددهای وسایل حمل و نقل در معابر شهری را یکی از زیرساخت های توسعه یافتگی در کلان شهرها عنوان کرد و گفت: فاکتوری که در کنار پرداختن به مدهای حمل ونقل عمومی مانند مترو ، ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی ، مورد توجه برنامه ریزی و سیاست گذاری شورا است.

وی ادامه داد: اما این ایمنی در مسیر حمل و نقل کمربندی جنوبی شیراز به دلیل قرار گرفتن و شکل گیری شهرک های مسکونی متعدد در اطراف این محور و کارکرد برون شهری آن تبدیل به دغدغه شده است، دغدغه ای که به دلیل تداخل ترددهای خودروهای سنگین و سبک و ترانزیتی بودن این محور متاسفانه سوانح ترافیکی مرگبار را ایجاد می کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز با بیان اینکه تا کنون طرح های کوتاه مدت و بلند مدت متعددی برای ایمنی این مسیر در نظر گرفته شده است، افزود: اما هیچکدام نتوانسته از حجم تصادفات مرگبار این محور که در میان ساکنان شهرک های جنوبی به قتلگاه تشبیه می شود کم نماید چرا که برای ایمنی این مسیر 14 کیلومتری نیازمند پایبندی و اجرای تعهدات هستیم.

وی اظهار داشت: اجرای 6 تقاطع یکی از درمان ها برای علاج درد تصادفات مرگبار در این محور پرتردد بوده است تا از طریق دسترسی های غیر همسطح، تداخل ترافیک عبوری و دسترسی های محلی از بین رود.

اسکندری افزود: برخی از این تقاطع‌ها در سال های گذشته به بهره برداری رسیده و تقاطع غیر همسطح نواب صفوی هم با سیاست گذاری و مصوبه کمیسیون عمران دوره ششم شورا شروع به‌کار نموده که از شهرداری می خواهیم با افتتاح به‌هنگام این پروژه مطابق برنامه زمان بندی ، شیرینی این پروژه را به شهروندان فهیم شیرازی تقدیم نماید.

وی اضافه کرد: اما عدم اجرای تقاطعات باقی مانده و سایر اقدامات اصلاحی به منظور افزایش ایمنی این مسیر از سوی متولیان از سنوات گذشته تا به امروز باعث گردید اقدامات صورت گرفته نقش یک درمان نصف و نیمه را داشته باشد تا درمان قطعی!

طی سالیان گذشته انعقاد تفاهم نامه فی مابین شهرداری شیراز و راه و شهرسازی یکی از سازوکارها برای ایمنی این مسیر بوده است.

این عضو شورا افزود: تفاهم نامه ای که بدون لحاظ کردن عمل به تعهدات متولی اصلی این مسیر پرتردد تنها تحمیل اجرای طرح های ایمنی به مدیریت شهری بوده است هر چند که احداث کمربندی شمال شرقی شیراز به‌عنوان راه علاج این استخوان در زخم مانده است اما تا اجرای کامل این کمربندی باید مسیر فعلی با اجرای تقاطع شهید مطهری – کمربندی (میثم) به‌صورت شفاف تعیین تکلیف گردد، همچنین رفع معارض رفوژ وسط کمربندی که در تفاهم نامه قبلی بر عهده اداره راه بوده است باید به صورت شفاف قید گردد.

وی در ادامه خطاب به استاندار فارس گفت: باور داریم کمربندی شیراز تنها با تغییر نام و تحمیل هزینه ها به شهرداری شیراز ایمن نمی شود موضوعی که در دوره های قبل شورا و شهرداری شیراز نیز بر روند اجرای تعهدات توسط راه و شهرسازی پافشاری شده است تا نمایندگان مردم به وظایف خود در مقابل افزایش ایمنی مسیر دسترسی به شهرک جنوبی از حق شهروندان کوتاه نیایند.

اسکندری افزود: متاسفانه کمربندی شیراز هم اکنون دارای مشکلات عدیده‌ای از جمله نامناسب بودن آسفالت و در چندین نقطه از مسیر، نبود حفاظ در برخی نقاط، وجود دوربرگردانهای خطرناک و حادثه‌ساز، نبود روشنایی کافی و کاهش دید در شب، عدم خط‌کشی مناسب یا وجود خط‌کشی‌های بی‌دوام، روبرو است که منجر به این می شود که سالانه جان بسیاری از شهروندان شیراز در سوانح ترافیک با خطر مرگ مواجه شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم سهم کمربندی شیراز تنها از ایمنی و ساماندهی یک تفاهم نامه یک جانبه نباشد چرا که حفظ جان شهروندان وظیفه تمام دستگاه و مطالبه جدی نمایندگان شورای اسلامی شهر شیراز است، موضوعی که جزء مطالبات جدی استاندار فارس نسبت به رفع معضلات و در نهایت انجام اقدامات ایمنی در مسیر همکاری چند جانبه است.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول