اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بزرگ‌ترین طرح صهیونیستی آواره کردن فلسطینیان از زمان اشغال کرانه باختری

دادگاه رژیم موقت صهیونیستی با صدور رأی برای تبدیل منطقه‌ای در کرانه باختری به یک منطقه نظامی، حدود ۱۲۰۰ فلسطینی را در معرض آوارگی قرار داد.

بزرگ‌ترین طرح صهیونیستی آواره کردن فلسطینیان از زمان اشغال کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه رژیم موقت صهیونیستی ماه گذشته پس از چند دهه با صدور حکمی، منطقه «مسافر یطا» واقع در کرانه باختری را منطقه مخصوص تمرینات تیراندازی ارتش این رژیم اعلام کرد.

این حکم دادگاه رژیم صهیونیستی زمینه را برای آوارگی حدود ۱۲۰۰ فلسطینی که گفته می‌شود بزرگ‌ترین طرح آواره کردن فلسطینیان از زمان اشغال کرانه باختری در جنگ ۱۹۶۷ است، فراهم کرده است.

رژیم موقت صهیونیستی در دهه هشتاد قرن گذشته «مسافر یطا» را به عنوان منطقه بسته نظامی تحت عنوان «منطقه تیراندازی ۹۱۸» اعلام کرده بود و دادگاه این رژیم در حکم خود تأکید کرده است که این منطقه با مساحتی بالغ بر ۷۴۰۰ هکتار واقع در مرز بین فلسطین اشغالی و کرانه باختری، برای اهداف آموزشی(نظامی) بسیار اهمیت دارد.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، «وضحة ایوب ابو صبحة» یکی از ساکنان این منطقه در این خصوص با صدایی بغض‌آلود می‌گوید که «امسال غم و اندوه بزرگی ما را فراگرفته است، نیروهای اسرائیلی کلبه‌ها و چادرهای کوچکی که اهالی در سال‌های گذشته ساخته بودند، تخریب می‌کنند و بعد از رأی دادگاه احتمالا دست به آواره کردن اهالی بزنند.»

 

دادگاه رژیم صهیونیستی مدعی است که ساکنان این منطقه، ساکنان فصلی هستند و اقامت دائمی در آن ندارند حال آنکه اهالی منطقه این ادعا را رد می‌کنند.

در همین ارتباط، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا نیز این حکم دادگاه را محکوم و رژیم صهیونیستی را به توقف عملیات تخریب و آواره‌سازی فلسطینیان تشویق کردند.

سخنگوی اتحادیه اروپا تأکید کرد که ایجاد منطقه تیراندازی نمی‌تواند لزوما یک علت نظامی برای نقل و انتقال ساکنان تحت اشغال باشد.

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول