اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بعضی از سازنده‌های ساختمان‌های ناایمن تهران شبکه اراذل و اوباش دارند

عضو شورای شهر تهران با انتقاد از ساخت بدون پروانه ساختمان تهران گفت: بعضی از سازنده‌های این ساختمان ها شبکه اراذل و اوباش سازمان‌یافته دارند که حتی نیروی انتظامی هم کاری در خصوص مقابله با آن ها نمی تواند انجام دهد.

بعضی از سازنده‌های ساختمان‌های ناایمن تهران شبکه اراذل و اوباش دارند

به گزارش خبرنگار فارس، مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در تذکری که در شورای شهر تهران داشت توضیح داد: بعد از حادثه متروپل ما شاهد این بودیم که در شهرداری تهران یک اتفاق بسیار خوبی افتاد و آن‌هم شکل‌گیری قرارگاه ایمنی بود ولی متأسفانه باید بگویم اتفاقی که می‌افتد این است که یک حادثه‌ای تکرار می‌شود روی آن حادثه ما تمرکز می کنیم برای آن کارگروه و قرارگاه تشکیل می‌دهیم بعد از یک مدتی آن را فراموش می‌کنیم یعنی ما دچار یک بیماری هستیم به نام بیماری تکرار، تمرکز، فراموشی. حوادث مشابه زیادی وجود داشته که به علت بی توجهی مجددا تکرار شده اند، در واقع حادثه اتفاق می افتد، سروصدایی می شود و بعد هم فراموشی تا حادثه بعدی!

وی اظهارداشت:  تذکر من ناظر به این مسئله است که در حال‌حاضر در شهر تهران و در دوره مدیریتی ما ساختمان‌هایی در حال ساخت هستند که بخشی از آن ها فاقد پروانه است یعنی از مبنا و اساس بدون مجوز در حال ساخت هستند که هر کدام از آن ‌ها می توانند یک متروپل بالقوه باشند.

اقراریان افزود: این ساخت و سازها یا در حریم شهر تهران اتفاق می‌افتد که نتیجه عدم توجه و اهتمام دستگاه‌های ذی‌ربط است یا در مناطق بیست و دوگانه تهران مثل منطقه گلاب دره که نیازمند اقدام مشترک شهرداری، دادستانی و نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه تشکیل قرارگاه ایمنی کار بسیار خوبی بوده و از این بابت از شهردار تهران تشکر می کنم، ابراز داشت: اولین اقدامی که در قرارگاه ایمنی باید انجام دهد این است که جلوی این دسته از ساخت‌وسازها گرفته شود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: بخشی دیگر ساختمان هایی هستند که جواز چهار، پنج‌ طبقه می گیرند ولی هفت، هشت طبقه می سازند!  این‌جا به‌صراحت عرض می کنم بعضی از سازنده های این ساختمان ها  شبکه اراذل و اوباش سازمان‌یافته دارند که متأسفانه حتی نیروی انتظامی هم اعلام می کند که کاری در خصوص مقابله با آن ها نمی تواند انجام دهد! من در بازدید منطقه نوزده با فرماندهان ارشد ناجا صحبت کردم و اعلام کردم که این اصلا پذیرفته نیست که ما بگوییم زورمان نمی‌رسد و اگر ناجا مقتدرانه بخواهد برخورد کند قطعا می‌تواند.

وی ادامه داد: خواهش من این است اجازه ندهیم این ساختمان‌ها در تهران ساخته شود، ساکنین این ساختمان ها عمدتاً افراد ضعیف و مستضعف جامعه هستند اما سودش را سازندگانی می‌برند که دارای شبکه و مافیا هستند! اتفاق اسف‌باری که می‌افتد این است که به این‌ ساختمان های متخلف آب‌ و برق و گاز و ...  نیز داده می‌شود در حالی که تصریح قانونی داریم که نباید برای ساخت و سازهای غیرمجاز این تخصیص صورت بگیرد، پس نیاز نیست دنبال راه حل های دشوار و سخت بگردیم، برای حل مشکل فقط کافیست به آن‌ها آب‌وبرق و گاز و سایر مجوزها را ندهیم و به این شکل دیگر کسی آن‌ها را نخواهد خرید. 

اقراریان ابراز امیدواری کرد که با پیشگیری و با کمک  قرارگاه ایمنی حتما جلوی این ساخت‌وسازها را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه دادستان کل کشور و دادستان تهران اعلام آمادگی کرده و پای کار آمده اند، از نیروی انتظامی هم درخواست کرد که کمک کند تا در یک فضای همدلی جلوی این دسته از ساخت‌وسازها گرفته شود و خدایی نکرده حوادث تلخی رقم نخورد.

عضو شورای شهر تهران از شهردار تهران  هم خواست، این موضوع را با همت و با جدیت پیگیری کند.

انتهای پیام/ ت 445

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول