اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

درخواست ثبت روز ملی محیط‌بان در سالروز میلاد ضامن آهو

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه تا سال ۹۷ محیط‌بانان هیچ گونه پوشش بیمه‌ای نداشتند، گفت: از رسانه‌های کشور درخواست دارم که موضوع ثبت روز ملی محیط‌بان در سالروز میلاد باسعادت امام رضا(ع) در تقویم رسمی کشور را دنبال کنند.

درخواست ثبت روز ملی محیط‌بان در سالروز میلاد ضامن آهو

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در مراسم افتتاح رونمایی از تمبر یادبود ضامن آهو به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و روز ملی محیط‌بان اظهار‌ کرد: از رسانه‌های کشور درخواست دارم که موضوع ثبت ملی روز ملی محیط‌بان و جنگلبان در روز میلاد باسعادت امام رضا(ع) در تقویم کشور را دنبال کنند و هنوز این موضوع ثبت نشده که البته کارهای خوبی انجام گرفته که انشالله با کمک دوستان سرعت‌بخشی شود.

وی افزود: در سال ۱۳۹۷ هیچ گونه حمایت بیمه‌ای از هیچ یک از محیط بانان و خانواده‌های آنان وجود نداشت که پس از تصویب قانون حمایت بیمه‌‌ای و قضایی محیط‌بانان و ورود خوب بیمه‌ها این مسئله محقق شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور بیان‌کرد: محیط زیست را می‌توانیم سازمانی عنوان کنیم که مسوولیتش و فلسفه وجودیش تضمین بقا تمام جانداران یعنی انسان، حیوان و گیاه است.

محبت‌خانی گفت: بسیاری از امکانات نوین و رفاهیات که در طول زمان به دست آورده‌ایم، اگر به یکباره از دست دهیم زنده ماندن انسان به خطر نمی‌افتد، اما اگر محیط زیست از دست رود، هر آنچه پیشرفت کنیم تمام حیات وحش و نه فقط انسان از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه جایگاه محیط زیست همچون دستور پلیس است که بر علائم راهنمایی تقدم دارد، ادامه داد: حال اگر این دستور را به محیط ایست تشبیه کنیم، این طور نیست و سازمان محیط زیست به دنبال توقف و ایست در هیچ حوزه و صنعتی نیستند اما باید توسعه سبز و پایدار محقق شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور خاطرنشان‌کرد: چه فایده‌ای است که نیروگاه و کارخانه بزنیم ولی سال‌های بعد هوای منطقه، سلامت افراد و حیات وحش به خطر بیافتد؛ مطالعه کنید در مناطقی که زیست‌بوم دست‌کاری شده و باعث از بین رفتن جمعیت حیات وحش شده است، عدد بیشتری است یا عددی که شکارچی غیرمجاز شکار کرده است، بیشتر است.

سرهنگ محبت‌خانی گفت: رهبری معظم انقلاب اسفندماه سال گذشته و در روز درختکاری صراحتا اشاره می‌کنند که حیات وحش کشور بایستی حفظ شود و به این موضوع به عنوان یکی از مسائل منافع ملی اشاره می‌فرمایند.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های محیط زیست در بسیاری موارد قابل جبران و برگشت نیست، تصریح‌کرد: هر آنچه فرزندانمان را دوست داریم، بایستی محیط زیست را دوست داشته باشیم.

انتهای پیام/ش/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول