اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من|‌ نظارت بر‌ عرضه کالا‌ی اساسی‌ در فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای با درج قیمت تولید و مصرف‌کننده

کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی بر لزوم نظارت بر نحوه عرضه کالاهای اساسی و تنظیم بازاری از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاکید کردند.

فارس من|‌ نظارت بر‌ عرضه کالا‌ی اساسی‌ در فروشگاه‌های زنجیر‌ه‌ای با درج قیمت تولید و مصرف‌کننده

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کاربران  سامانه «فارس من» با ثبت پویش «فروشگاه‌های زنجیره‌ای تیشه‌ای بر ریشه کسبه محله» عنوان کردند که با وجود اینکه تصور می‌شد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در خدمت مردم باشند اما این فروشگاه‌ها از هر راهی جهت خالی کردن جیب مردم اقدام می‌کنند.

کاربران سامانه «فارس من» با اشاره به برخی اقدامات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جهت کسب سود بیشتر عنوان کردند که فروشگاه‌های زنجیره‌ای با درج قیمت‌های نجومی در بعضی کالاها و تخفیفات ویژه مردم را جذب کردند اما بعدا مشخص شد که این تخفیفات نجومی فریبی بیش نبوده و بعضا قیمت بسیاری از اقلام با وجود تخفیف در بازار ارزان‌تر است. 

همچنین آنها عنوان می‌کنند که تخصیص کالاهای اساسی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجب روز ‌معضلاتی از قبیل عدم ثبات بازار، روی آوردن مردم به سمت دلالی و غیره شده است.

به گزارش فارس، وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا با اجرای طرح درج قیمت مصرف‌کننده و تولید‌کننده بر روی  انواع کالاها جلوی سوء استفاده فروشگاه‌های زنجیره‌ای را در خصوص اعمال تخفیفات نجومی بر روی کالاها گرفته است به طوری که قیمت تولید‌کننده انواع کالا براساس آنالیز قیمت توسط سازمان حمایت تعیین می‌شود و قیمت مصرف‌کننده نیز با درصد سود مشخصی که سازمان حمایت تعیین کرده است بر روی کالا درج می‌شود، چنانچه به گفته وزیر صمت با اجرای پروژه درج قیمت تولید کننده، مرز تولید و توزیع شفاف شده و مشخص می‌شود چقدر از قیمت نهایی سهم تولید‌کننده و چقدر سهم نظام توزیع بوده است. 

البته با توجه  ثبت  مقادیر کالاهای اساسی از مرحله تولید و واردات تا توزیع در سامانه جامع تجارت به نظر می‌رسد وزارت صمت و سایر و وزارتخانه‌های مربوطه از جمله وزارت جهاد کشاورزی اشراف کامل بر موجودی این کالاها در انبارهای دولتی و خصوصی را دارند و همچنین بر نحوه توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازاری از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای نظارت صورت می‌گیرد، اما از آنجا که برخی کاربران سامانه «فارس من» عنوان کرده‌اند که تخصیص دادن کالاهای اساسی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای باعث معضلاتی از قبیل دلالی در جامعه شده است، لذا خبرگزاری فارس این موضوع را از مسئولان مربوطه پیگیری و نتیجه را به اطلاع عمومی‌ رساند تا مشخص شود که وزارت صمت و یا سایر وزارتخانه‌های مربوطه دقیقا چه فرآیندی برای نظارت بر توزیع کالاهای اساسی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارند. 

انتهای پیام/ ت 429

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول