اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

روایت رسانه چینی از زندگی یک معلم افغان زیر بمباران هوایی آمریکا

یک رسانه چینی روایتی از زندگی یک معلم معلول افغانستان را گزارش داده که توسط هواپیمای بدون سرنشین آمریکا یک پای خود را از دست داده است و این موضوع عمیقا زندگی وی را تحت تاثیر قرار داده است.

روایت رسانه چینی از زندگی یک معلم افغان زیر بمباران هوایی آمریکا

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «آمریکا با ادعای حقوق بشر به افغانستان آمد، اما طی 20 سال گذشته دقیقا عکس این موضوع را انجام داد.» این گفته‌های یک معلم افغان است که براثر بمباران هوایی آمریکا یک پای خود را از دست داده و این موضوع عمیقا زندگی وی را تحت تاثیر قرار داده است. 

رسانه چینی CGTN در گزارشی نوشت: «محمدنسیم» معلم 27 ساله افغان است که در میدان وردک زندگی می‌کند. وی زمانی که با پسرعموی خود در مزرعه کشاورزی کار می‌کرده، توسط یک هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفته است. پسرعموی وی کشته و خود محمدنسیم نیز یک پای خود را در این حادثه از دست می‌دهد.

وی درباره روز حادثه گفت: «برای آوردن گندم برای حیوانات به مزرعه رفته بودیم که ناگهان صدای ترسناکی شنیدیم و بعد بمب منفر شد و ما هدف قرار گرفتیم. پسرعمویم در زمان حمله کشته شد و من هم یک پای خود را از دست دادم.»

این معلم افغان ادامه داد: که پس از این حادثه پزشکان 375 ترکش در بدن من یافتند و روح من عمیقا از این حادثه متاثر شده و زندگی من نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. 

محمدنسیم گفت: آمریکایی ها فکر می‌کردند که من از اعضای طالبان هستم اما تاکنون هیچ جرمی را مرتکب نشدم و هیچ با طالبان ارتباط نداشتیم و هنوز هم نمی‌دانم که چرا مورد هدف قرار گرفتم.

وی تصریح کرد: چند حمله هوایی در روستای ما از سوی آمریکایی‌ها انجام شد و بسیاری از مردم روستا قربانی حوادث مشابه شدند. 

این معلم افغان در پایان تاکید کرد: آمریکا با ادعای حقوق بشر به افغانستان آمد، اما طی 20 سال گذشته دقیقا عکس این موضوع را انجام داد.»

محمد نسیم که هنوز ترکش‌های در بدن وی از این حادثه به یادمانده و دائما در حال درد کشیدن است به دلیل عدم داشتن پول کافی و همچنین نبود مراکز درمانی همچنان در حال درد کشیدن است. 

به گزارش این رسانه چینی محمد نسیم یکی از هزاران افغان است که زندگی وی را بمب‌های آمریکایی برای همیشه تغییر داده است. 

 

 

 

آمریکا در طول جنگ 20 ساله در افغانستان هزاران بمب را بر سر مردم بی‌گناه افغان پرتاب کرد و این کشور را به آزمایشگاه بمب‌های تازه خود تبدیل کرده بود. در آخرین مورد آمریکا یکی از بزرگترین بمب‌های خود تحت عنوان مادر بمب ها را در این کشور آزمایش کرد. 

براساس آمار صلیب سرخ جهانی تاکنون 800 تا 1 میلیون نفر از مردم افغانستان به دلیل انفجار مین‌ و مواد منفجره باقی مانده جنگی دارای معلولیت شده و بخشی از اعضای بدن خود را از دست داده‌اند و برای ادامه زندگی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

صلیب سرخ اعلام کرده از میان معلولین ناشی از انفجار مین‌ در افغانستان حدود ۲۰۰ هزار آن را کودکان تشکیل می‌دهد.

همچنین سازمان نجات کودکان در آخرین گزارش خود بعد از خروج نیروهای آمریکای از افغانستان اعلام کرد، که در جنگ ۲۰ سال اخیر افغانستان از زمان حضور آمریکا تا خروج سربازان در این کشور حدود ۳۳ هزار کودک افغان کشته و یا معلول شده‌اند (بیشتر بخوانید).

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول