اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

برگزاری کرسی علمی- تخصصی «سیاست­های کلی تأمین اجتماعی؛ از ابلاغ تا اجراء»

پژوهشکده سیاست­ پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت در نظر دارد تا راستای تبیین و ترویج سیاست­های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی 21/01/1401 مقام معظم رهبری و تحلیل و بررسی چالش­ها و چشم ­اندازهای نظام تأمین اجتماعی، نشست علمی و تخصصی را برگزار کند.

برگزاری کرسی علمی- تخصصی «سیاست­های کلی تأمین اجتماعی؛ از ابلاغ تا اجراء»

به گزارش گروه رفاه خبرگزاری فارس، حوزه «تأمین اجتماعی» یکی از مهم­ترین موضوعاتی است که نظام­های حقوقی دنیا از دیرباز با آن دست­ وپنجه نرم می­‌کنند و هر یک با توجه به تعریفی که «رفاه» و «تأمین اجتماعی» دارند، نسبت به ارائه خدمت عمومی به شهروندان خود می‌­پردازند. سابقه تشکیل نهاد تأمین اجتماعی در کشور ایران نیز به پیش از انقلاب اسلامی بازمی‌گردد و در آن زمان سه حوزه اصلی حمایت از بازنشستگان، ازکارافتادگان و بیکاران و حمایت‌های درمانی از کارگران جزو وظایف اصلی و بنیادین تأمین اجتماعی به شمار می‌رفت. پس از انقلاب اسلامی، اصل 29 قانون اساسی صراحتاً به مسئله تأمین اجتماعی اختصاص یافت و تکلیف دولت در این خصوص را روشن نمود. حال پس از گذشت 43 سال از وقوع انقلاب اسلامی ایران، مقام معظم رهبری (مدظله­العالی) در راستای بند 1 اصل 110 قانون اساسی اقدام به ابلاغ سیاست­های کلی تأمین اجتماعی نموده و چشم­انداز جدیدی در این حوزه برای دستگاه­های کشور ترسیم  کردند. 

 به همین منظور، پژوهشکده سیاست­ پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت در نظر دارد تا راستای تبیین و ترویج سیاست­های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی 21/01/1401 مقام معظم رهبری (مدظله­العالی) و تحلیل و بررسی چالش­ها و چشم ­اندازهای نظام تأمین اجتماعی، نشست علمی و تخصصی را با حضور فاطمه قاسم­پور عضو کمیسیون اجتماعی و رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، علی حیدری رئیس کارگروه رفاه و تأمین اجتماعی کمیسیون علمی فرهنگی اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب ­رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، مجتبی همتی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری و مؤلف کتاب «حقوق تأمین اجتماعی» و محمد غریب­شاه کارشناس و متخخص امور اجتماعی برگزار کند.

همچنین در این نشست، گزارش تخصصی- سیاستی «تحلیل و ارزیابی پیش­نویس سیاست­های کلی نظام به همراه پیشنهادات اصلاحی» که در کارگروه حکمرانی گروه حقوق و سیاسی پژوهشکده حکمت تهیه و تنظیم شده است مورد ارائه قرار خواهد گرفت.

از جمله حامیان کرسی تخصصی «سیاست­های کلی تأمین اجتماعی؛ از ابلاغ تا اجراء» می­توان به خانه اندیشه­ ورزان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران و نیز انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه تهران اشاره کرد.

گفتنی است این نشست به دو صورت حضوری و مجازی در روز دوشنبه مورخ 23 خردادماه 1401 از ساعت 10 الی 12 در خانه اندیشه­ورزان (خانا) واقع در چهارراه ولیعصر برگزار می­گردد و به شرکت­ کنندگان حضوری در این جلسه «گواهی حضور» اعطاء می شود.

علاقه ­مندان و متقاضیان حضور در این کرسی تخصصی می‌­توانند با ارسال پیام به آی­دی @hekmat_ac در تلگرام و بله و یا تماس با شماره­های 66974328-021 و یا 09101456720 ثبت ­نام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول