اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

خلیلی: ما حاشیه ایجاد نکردیم/ اقدام وزارت ورزش با متن اساسنامه مغایرت داشت

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: روز تعطیل که دوستان از استان‌های مختلف به تهران آمده بودند در سایت وزارت نوشته شد این تصمیم گرفته شده است که این با متن اساسنامه مغایرت دارد.

خلیلی: ما حاشیه ایجاد نکردیم/ اقدام وزارت ورزش با متن اساسنامه مغایرت داشت

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسعود خلیلی بعد از مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری، اظهارداشت: از اعضای مجمع تشکر می‌کنم که به من اعتماد کردند و با رای قابل توجهی من را برای 4 سال دیگر پذیرفتند. حقیقت این است که ما حاشیه ایجاد نکردیم بلکه دبیرخانه مجمع انتخاباتی وظیفه ثبت‌نام را برعهده دارد و طبق اساسنامه و آیین‌نامه ابلاغی وظیفه خود را انجام داده و به لحاظ قانونی مشکلی نبوده است اما در بیشتر انتخابات این موضوع هست و حاشیه‌هایی به وجود می‌آید. انتظار من این بود نامزدهای دیگر هم در انتخابات شرکت می‌کردند اما حتما صلاح دیدند که نیایند یا آرایی را برای خود متصور نبودند.

رئیس فدراسیون سوارکاری درباره اعتراض نامزدها به پولادگر و اینکه آنها خواستار تعویق انتخابات بودند، خاطرنشان کرد: طبق اساسنامه نامزدها حق اعتراض برای تعویق تا لغو انتخابات را ندارند. شکایت دوستان اینطور که دبیر مجمع گفت این بود که این نامزدها گفته بودند به ما صلاحیت‌ها دیر اعلام شده و نتوانستیم تبلیغات کنیم اما در آیین‌نامه هیچ تاریخی قید نشده و از این بابت تخلفی صورت نگرفته است.
وی افزود: دبیر مجمع به صورت مکتوب پاسخ را به پریچهره اعلام کرد و او نیز این نامه را به کارشناسان حقوقی سپرد که پاسخ فدراسیون پذیرفته شد. طبق اساسنامه هیات وزیران تعیین تاریخ مجمع انتخاباتی توسط هیات رئیسه فدراسیون باید صورت بگیرد یعنی از ارگان دیگری برای تعیین تاریخ اسم برده نشده است. هیات رئیسه فدراسیون از 2 ماه پیش با هماهنگی دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها این تاریخ را اعلام کرده است.

خلیلی در ادامه مصاحبه خود یادآور شد: ابتدا دوستان روز 23 خرداد را اعلام کردند که از هیات رئیسه مصوبه آن را گرفتیم اما بعد خودشان به تاریخ 21 خرداد اصرار داشتند که هیات رئیسه آن را تغییر داد. قانون هم همین را می‌گوید، اساسنامه‌ای که مورد تایید هیات وزیران است و وزارت ورزش هم به عنوان ناظر برای اینکه ما عدول نکنیم باید به این تصمیم هم پایبند می‌شد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا غیبت نماینده وزارت ورزش در انتخابات به این معنا نیست که آنها انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسند، خاطرنشان کرد: باید به اساسنامه مراجعه کنیم و ببینیم اساسنامه اعتبار برگزاری مجمع را به اکثریت آرا می‌دهد یا خیر؟ بین ما و دوستان اختلافی نیست اما نمی‌توان قانون را تفسیر به رای کرد.
رئیس فدراسیون سوارکاری ادامه داد: تاریخ برگزاری مجمع طبق اساسنامه مصوب هیات وزیران که در همین دولت به تصویب رسیده و توسط سجادی به فدراسیون‌ها ابلاغ شده این حق به هیات رئیسه داده شده است. اگر قرار بود این مجمع لغو شود یا به تاخیر بیفتد وزارت باید به دبیرخانه ابلاغ می‌کرد، دبیرخانه به هیات رئیسه ارجاع می‌داد تا تاریخ دیگری مصوب می‌شد اما این روند قانونی انجام نشد. روز تعطیل که دوستان از استان‌های مختلف به تهران آمده بودند در سایت وزارت نوشته شد این تصمیم گرفته شده است که این با متن اساسنامه مغایرت دارد. ما به عنوان مدیر اگر پایبند به مقرارت نباشیم چه انتظاری از دیگران خواهیم داشت.
خلیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید نظرتان درباره غیبت نماینده وزارت چیست، گفت: حتما تصمیم براین بوده که غیبت داشته باشند، باید از خودشان بپرسید من که نمی‌توانم درباره غیبت آنها صحبت کنم می‌توانم درباره حضور بگویم که حداکثری بوده است. باز به اساسنامه برمی‌گردم که باید ببینیم اختیارات هیات‌رئیسه، وزارت و کمیته چیست.

رئیس فدراسیون سوارکاری درباره برنامه‌های 4 سال آینده‌اش، اظهارداشت: من 8 سال خدمت دوستان بودم و این دوره، دوره سوم من است. مهمترین مشکلی که داریم عدم در اختیار داشتن زیرساخت‌های مناسب است. همان طور که وزارت و شرکت توسعه برای هر ورزشی سرانه‌ای تعریف کرده متاسفانه در بحث سوارکاری آورده شرکت توسعه و وزارت یا آورده‌ای نبوده یا مستهلک بوده است.
وی یادآور شد: از وزیر ورزش که دوست من است و با سوارکاری آشنایی دارد خواهش می‌کنم کمک کند. ترکیب در زیرساخت‌ها کم است مثلا در اسبدوانی برای 60-70 سال پیش است. اسب گران شده، هزینه نگهداری هم گران است اما ما سهم بسیار ناچیزی در زیرساخت‌ها داریم یا اگر هست نزدیک به صفر است.
خلیلی درباره اینکه با این گرانی هزینه نگهداری اسب چه برنامه‌ای دارید تا مردم راحت از این رشته استفاده کنند، تصریح کرد: این معادله سختی است چون نگهداری اسب و مربی هزینه دارد. تنها راه حل استفاده از اسب‌هایی است که هزینه نگهداری کمتری دارند. ما رشته‌ای را راه انداختیم که از اسب‌های کوچک استفاده می‌شود این فرصت را مهیا می‌کند تا نوجوانان از آن استفاده کنند.
وی افزود: وقتی من قیمت سوارکاری را با برخی رشته‌ها مقایسه می‌کنم می‌بینم خیلی هم گران نیست. سروصدایی در بعصی رشته‌ها شد که رقم‌های چند ده میلیونی می‌گیرند اما در سوارکاری جوی که ایجاد شده این است که گران است. قشر متوسط هم می‌توانند بچه‌های خود را به 740 باشگاهی که در سراسر کشور داریم مراجعه کنند.

انتهای پیام/ ت 357

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول