اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تشکیل بیش از ۹۰۰ هزار پرونده الکترونیک سلامت در خراسان‌جنوبی

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۹۲۴ هزار ۸۳۹ پرونده الکترونیک بهداشت در استان تشکیل شده است.

تشکیل بیش از ۹۰۰ هزار پرونده الکترونیک سلامت در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید شایسته، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اظهار داشت: سامانه یکپارچه‌ بهداشت(سیب) از سال ۱۳۹۵ در خراسان‌جنوبی فعال است.

وی افزود: زمینه بستر نگهداری پرونده‌های الکترونیک شهروندان خراسان‌جنوبی و ثبت‌نام همه جمعیت استان نیر در سال ۱۳۹۵ در سامانه انجام شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: پرونده الکترونیک به نحوی طراحی شده که با توجه به سن افراد مراقبت‌های اختصاصی از جمله خدمات مراقبت سلامت در تمامی گروه‌های سنی، مشاوره رایگان سلامت روان، خدمات دندانپزشکی در گروه‌های هدف و مراقبت پیش و حین بارداری به صورت رایگان به آن‌ها ارائه می‌شود.

شایسته با بیان اینکه صدردصد جمعیت خراسان‌جنوبی اعم از روستایی و شهری زیر پوشش پرونده الکترونیک بهداشت هستند، تأکید کرد: شهروندان با مراجعه به مراکز بهداشت از خدمات یکپارچه بهداشت(سیب) بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: تاکنون ۹۲۴ هزار و ۸۳۹ پرونده الکترونیک بهداشت در خراسان‌جنوبی تشکیل شده که بخشی از این تعداد مربوط به افراد مهمان از استان‌های دیگر و برخی مربوط به افراد فوت شده است.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول