اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

به دنبال برخورد با دلالان صنایع دستی هستیم/دیدار با هنرمندان و صنعتگران در هفته صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: باید بتوانیم دست دلال‌هایی که باعث افزایش کاذب قیمت یا معرفی نامناسب صنایع دستی هستند را کوتاه کنیم.

به دنبال برخورد با دلالان صنایع دستی هستیم/دیدار با هنرمندان و صنعتگران در هفته صنایع دستی

مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنایع دستی خبرگزاری فارس با بیان اینکه اقتصاد هویت بنیان باید در تمام ابعاد صنایع دستی لحاظ شود، گفت: تمام مؤلفه‌های صنایع دستی از فروش، تولید و بسته‌بندی تا برندینگ باید هویت بنیان باشد چرا که صنایع دستی از هویت ما برمی‌خیزد.

وی با تأکید بر اینکه زنجیره ارزش باید حمایت شود، افزود: ما نباید صرفاً به حمایت نقطه‌ای از هنرمندان و صنعت‌گران اکتفا کرده و سپس آن‌ها را رها کنیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور تصریح کرد: اگر مطالعات بازار انجام و سلیقه و میل مشتری احصاء شود، می‌توانیم با کمک فناوری آن‌ها را به روز کرده و در یک بازار با تبلیغات درست اقدام به فروش محصولات کنیم.

جلالی با اشاره به اینکه تلاش من تحول در سه حوزه محتوا، رویکرد و ساز و کارهاست، گفت: در حوزه محتوا محصولات باید به روز شوند، در حوزه رویکرد به دنبال این هستیم که صنایع دستی تنها یک عنصر حمایت گیر محسوب نشود و قلب تپنده اقتصاد باشد، در حوزه ساز و کارها هم تعیین و تکلیف ساز و کارهای قانونی، مجوزها و وام‌ها هستیم.

وی تأکید کرد: مهم‌تر از همه این است که شبکه مویرگی یک نقطه کوچک در خانه‌ای روستایی را به بالاترین نقطه زنجیره ارزش وصل کند تا بتوانیم دست دلال‌هایی که باعث افزایش کاذب قیمت یا معرفی نامناسب  محصولات هستند را کوتاه کنیم.

جلالی از برگزاری نشستی با هنرمندان و صنعت‌گران در هفته صنایع دستی خبر داد و گفت: در این هفته برنامه‌هایی داریم تا بتوانیم با هنرمندان صنایع دستی دیدار و گفت‌وگو داشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول