مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در گفتوگو با خبرنگار صنایع دستی خبرگزاری فارس با بیان اینکه اقتصاد هویت بنیان باید در تمام ابعاد صنایع دستی لحاظ شود، گفت: تمام مؤلفههای صنایع دستی از فروش، تولید و بستهبندی تا برندینگ باید هویت بنیان باشد چرا که صنایع دستی از هویت ما برمیخیزد.
وی با تأکید بر اینکه زنجیره ارزش باید حمایت شود، افزود: ما نباید صرفاً به حمایت نقطهای از هنرمندان و صنعتگران اکتفا کرده و سپس آنها را رها کنیم.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور تصریح کرد: اگر مطالعات بازار انجام و سلیقه و میل مشتری احصاء شود، میتوانیم با کمک فناوری آنها را به روز کرده و در یک بازار با تبلیغات درست اقدام به فروش محصولات کنیم.
جلالی با اشاره به اینکه تلاش من تحول در سه حوزه محتوا، رویکرد و ساز و کارهاست، گفت: در حوزه محتوا محصولات باید به روز شوند، در حوزه رویکرد به دنبال این هستیم که صنایع دستی تنها یک عنصر حمایت گیر محسوب نشود و قلب تپنده اقتصاد باشد، در حوزه ساز و کارها هم تعیین و تکلیف ساز و کارهای قانونی، مجوزها و وامها هستیم.
وی تأکید کرد: مهمتر از همه این است که شبکه مویرگی یک نقطه کوچک در خانهای روستایی را به بالاترین نقطه زنجیره ارزش وصل کند تا بتوانیم دست دلالهایی که باعث افزایش کاذب قیمت یا معرفی نامناسب محصولات هستند را کوتاه کنیم.
جلالی از برگزاری نشستی با هنرمندان و صنعتگران در هفته صنایع دستی خبر داد و گفت: در این هفته برنامههایی داریم تا بتوانیم با هنرمندان صنایع دستی دیدار و گفتوگو داشته باشیم.
انتهای پیام/