اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

جشنواره فرهنگی هنری فرآورده‌های لبنی کشایه اشکور برگزار شد

نخستین جشنواره فرهنگی هنری فرآورده‌های لبنی و صنایع دستی در راستای تحقق شعار سال در روستای کشایه اشکورات رحیم آباد برگزار شد.

جشنواره فرهنگی هنری فرآورده‌های لبنی کشایه اشکور برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، شهرستان رودسر به ویژه اشکورات رحیم آباد در حوزه میراث فرهنگی و مواهب طبیعی و خدادادی از ظرفیت‌های کم نظیری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است. 

طبیعت زیبای اشکورات از جنگل‌های سرسبز و سر به فلک کشیده، دشت‌های پرگل، بلندی‌ها و مراتع مه‌آلود آن گرفته تا رودها، آبشارها و چشمه‌های آب معدنی، غارهای فراوان و پاکی هوا که می‌تواند توجه هر گردشگر و مهمانی را به خود جلب و بستر آرامش و آسایش را فراهم کند. 

علاوه بر طبیعت بکر و جذاب، ظرفیت‌های کشاورزی و صنایع دستی به عنوان بخشی از فرهنگ و آداب سنتی و بومی قابلیت جذب گردشگر را دارا بوده که از این طریق زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان فراهم و وضعیت اقتصادی خانواده‌ها بهبود می‌یابد، یکی از این روستاهای رویایی روستای کوهستانی، روستای کشایه اشکور است که بر فراز آن چند کوه و دور تا دو آن باغات فندق و گل گاوزبان چشم نوازی می‌کند. 

جشنواره فرهنگی هنری در روستای کشایه موجب شد تا برای نخستین بار به این روستا سفر کنم اما هر چه دیدم عظمت خالق هستی و زیبایی بود طبیعتی جذاب با مناظر زیبا ودل انگیز، مردمانی مهربان و خونگرم و هیاهوی مسافرانی که از شهرستان‌های اطراف برای تماشای جشنواره مهمان این روستا بودند حال و هوای خاصی به این روستا بخشیده بود غرفه‌های صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی که در داخل روستا برپا بود همه از تولید و هنر دست زنان و مردمان سرزمین ما بود.

فرماندار رودسر در مراسم جشنواره فرهنگی هنری کشایه با تاکید بر حفظ آیین‌ها و سنت‌های روستایی اظهار کرد: جشنواره‌ها علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی، بایستی بتوانند آئین‌ها و سنت‌هایی که در جامعه کمرنگ یا به دست فراموشی سپرده شده در جامعه احیا و به نسل جوان منتقل کنند. 

وی طبیعت بکر و آرام اشکورات را از ظرفیت‌های بزرگ حوزه گردشگری شهرستان رودسر خواند و افزود: این شهرستان با مواهب طبیعی بی‌نظیر سرشار از جاذبه‌های گردشگری است که در ایام مختلف سال حجم زیادی از مسافران به این شهرستان سفر می‌کنند تا از مناظر طبیعی و جذاب، سرسبزی و هوای پاک آن استفاده کنند. 

محمدرضا شهاب زاده با اشاره به سفر گردشگران برای آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ مردم منطقه گفت: توجه به امر گردشگری می‌تواند اشتغال آفرینی زیادی برای جوانان ما و تحول اقتصاد منطقه را به همراه داشته باشد. 

نمایش کمدی، نمایش زندگی سنتی، موسیقی محلی، اجرای شعر محلی با معرفی اشکور، طناب کشی و کشتی گیله مردی و برگزاری بیش از ۲۰ غرفه صنایع دستی، تولیدات دامی و گیاهان دارویی از برنامه‌های این جشنواره بود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول