اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

تلاش برای نجات یک اثر باستانی ۱۰ هزار ساله ایرانی/ «گنج دره» هرسین ساماندهی می‌شود

فرماندار هرسین از عدم مدیریت علمی و توسعه سایت تاریخی بیستون و رسیدگی به آثار تاریخی شاخص این شهرستان انتقاد کرد و گفت: تپه گنج دره ساماندهی می‌شود.

تلاش برای نجات یک اثر باستانی ۱۰ هزار ساله ایرانی/  «گنج دره» هرسین ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبادالله کنجوریان فرماندار هرسین در جلسه ساماندهی تپه باستانی گنج دره این شهرستان ضمن انتقاد از عدم رسیدگی به سایت جهانی بیستون، اظهار کرد: شهرستان هرسین با غنای فرهنگی و تاریخی بسیار بالا و ۳۰۰ اثر تاریخی شاخص شناخته شده در استان و حتی در کشور سرآمد است.

وی تصریح کرد: بواسطه سوء‌مدیریت‌های گذشته اقدامی در راستای معرفی یا حمایت و حفاظت از آثار تاریخی شهرستان به‌ویژه سایت تاریخی بیستون نشده است.
 


فرماندار هرسین از سامانه‌هی تپه گنج دره خبر داد و گفت: در حوزه آثار تاریخی و میراث فرهنگی آنگونه که باید به شهرستان هرسین پرداخته نشده است.

کنجوریان افزود: مکاتبات لازم در خصوص دغدغه‌های فرمانداری در حوزه میراث فرهنگی همچنین حفاظت و حمایت از آثار تاریخی هرسین با مسؤولان مربوطه انجام گرفته است.

 به گفته وی، هر گونه ساماندهی آثار تاریخی باید براساس طرح‌های کارشناسی دقیق و با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شود.

دارابی عضو هیأت علمی گروه باستان شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز، گفت: گنج دره ظرفیت‌هایی بالایی دارد که متأسفانه تخریبات گسترده طی سال‌های اخیر در اطراف آن، وضعیت این محوطه استثنایی باستانی را در شرایط بحرانی قرار داده است.

وی ادامه داد: رها کردن این اثر تاریخی که حدود ۱۰ هزار سال پابرجا است، تهدیداتی را متوجه آن می‌کند که نباید از آن گذر کرد، باید از ظرفیت این اثر استفاده شود.

جذب اعتبارات برای استحکام بخشی از قلعه هرسین، موزه ساختمان قدیم برق شهر هرسین مرمت پل چهر (گاماسیاب) و قلعه سرماج بود و ساماندهی گنج دره (چیاخزینه) از موضوعات مورد بحث در این جلسه بود که به‌عنوان مهمترین اثر شاخص در اولویت تخصیص اعتبار قرار گرفت.

انتهای پیام/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول