اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارتش انگلیس: کنترل بخش اعظم سیوِرودونتسک دست روسیه است

بخش اطلاعات ارتش انگلیس با اذعان به تسلط روسیه بر بیشتر مناطق سیوِرودونتسک، اما مدعی شد که نیروهای روس در تلاش برای محاصره منطقه وسیع‌تر از شمال و جنوب اوکراین، پیشرفت کمی داشته‌اند.

ارتش انگلیس: کنترل بخش اعظم سیوِرودونتسک دست روسیه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با خبر وزیر دفاع روسیه مبنی بر پیشروی نیروهای این کشور در شرق اوکراین و تسلط بر ۱۵ منطقه مهم، لندن نیز تسلط نیروهای روس بر بخش اعظمی از شهر راهبردی «سیوِرودونتسک» را تایید کرد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) گفت: «درگیری در اطراف سیورودونتسک ادامه دارد. روسیه دوباره کنترل بیشتر شهر را در دست گرفت، اما نیروهایش در تلاش برای محاصره منطقه وسیع‌تر از شمال و جنوب [اوکراین]، پیشرفت کمی داشته‌اند».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه ادعا شده است: «روسیه برای ارائه خدمات عمومی اولیه به مردم مناطق تحت اشغال خود با مشکل مواجه است. دسترسی به آب آشامیدنی سالم ممکن نیست، همزمان اختلالات عمده‌ای نیز در خدمات تلفن و اینترنت همچنان ادامه دارد».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «احتمالاً کمبود شدید دارو در خِرسون وجود دارد و از سوی دیگر، ماریوپل نیز در معرض خطر شیوع گسترده وبا است. مواردی از ابتلا به بیماری وبا از ماه می گزارش شده است».

در ادامه این گزارش آمده است: «اوکراین در سال ۱۹۹۵ دچار یک اپیدمی بزرگ وبا شد و از آن به بعد شیوع‌های جزئی را تجربه کرده است، به ویژه در اطراف سواحل دریای آزوف - که شامل ماریوپل نیز می‌شود».

این نهاد اطلاعاتی نظامی همچنین ارزیابی کرد: «سیستم در مانی در ماریوپل احتمالاً در حال حاضر نزدیک به فروپاشی است و شیوع گسترده وبا این امر را بیشتر تشدید خواهد کرد».

ارتش انگلیس پیش از این نیز با ادعای مقاومت نظامیان اوکراینی در برابر پیشروی زمینی نیروهای روس، گفته بود مسکو در تلاش است سیوِرودونتسک را تصرف کند. (جزئیات بیشتر)

امروز همچنین «ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت از آغاز عملیات تاکنون بیش از یک هزار و پانصد هواگرد اوکراینی شامل جنگنده، بالگرد و پهپاد نابود شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول