اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار معاون وزیر خارجه قزاقستان و معاون دبیرکل سازمان ملل متحد

در دیدار معاون وزارت امور خارجه قزاقستان و دبیرکل سازمان ملل طیف وسیعی از مسائل مربوط به تعامل دو طرف بررسی شد.

دیدار معاون وزیر خارجه قزاقستان و معاون دبیرکل سازمان ملل متحد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «آکان رحمتولین» معاون اول وزارت امور خارجه قزاقستان و «امینه محمد» معاون اول دبیرکل سازمان ملل متحد در شهر «نورسلطان» با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار در مورد طیف گسترده ای از مسائل مربوط به تعامل قزاقستان و سازمان ملل، از جمله در زمینه اصلاحات سیاسی و اجتماعی «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور این کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دو طرف به عنوان عنصر کلیدی تعامل، به اجرای دستور کار سازمان ملل متحد برای توسعه پایدار تا سال 2030 متمرکز به کاهش نابرابری اجتماعی و فقر، توانمندسازی زنان، حمایت از حقوق بشر، مبارزه با تغییرات آب و هوا، تضمین امنیت غذایی، افزایش کارایی دستگاه دولتی و همچنین حل چالش‌های دیگر اشاره کردند.

معاون اول دبیرکل ملل متحد ضمن تبریک طرف قزاقی به دلیل سی امین سالگرد پیوستن به این سازمان از تحولات سیاسی و اجتماعی در قزاقستان حمایت کرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری موفق همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی از تلاش های قزاقستان در زمینه تضمین توسعه پایدار در طول 3 دهه استقلال استقبال کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول