اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

وزیر جهاد کشاورزی 7 دستاورد تحقیقاتی در چهارمحال و بختیاری را افتتاح کرد

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری هفت دستاورد در این حوزه را افتتاح کرد.

وزیر جهاد کشاورزی 7 دستاورد تحقیقاتی در چهارمحال و بختیاری را افتتاح کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سیدجواد ساداتی‌نژاد در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان و رونمایی از هفت دستاورد در این بخش گفت: چهارمحال و بختیاری در مبارزه با بیماری‌ باغات و میوه‌های هسته‌دار موفق بوده است.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه کشت گل محمدی در این استان رقم بالایی دارد، افزود: استان در رشد گیاهان دارویی، کشت بافت، دیم کاری و تولید گل محمدی نسبت به سفر قبل رشد خوبی داشته است.

وی ادامه داد: این استان در تولید بذور گندم و جو نیز کار خوبی را شروع کرده که ادامه‌دار است.

ساداتی‌نژاد بیان داشت: ترویج کارهای انجام شده در چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه قرار گیرد تا کشاورزان این پیام رشد ارقام را دریافت و استفاده کنند.

وی در پایان با بیان اینکه تعداد زیادی نیرو در مرکز دانش‌بنیان‌ها نداریم، ادامه داد: با توجه به اینکه امسال سال تولید دانش‌بنیان نامگذاری شده امیدوارم سال امیدوارکننده‌ای در این بخش داشته باشم.

گفتنی است، رونمایی دستیابی به نقشه خطرات چندگانه محیطی استان، سنتز بزهای پربازده، تهیه نقشه خاک و تناسب کیفی اراضی و اقلیمی انار، انجیر و گل محمدی در قالب کشت دیم، انتقال دانش کشت بافت گل‌محمدی دیم، دستیابی و معرفی فرمولاسیون جدید موثر کنترل شیمیایی شانکر باکتریایی و دستیابی به روش قطعی کنترل کرم خراط گردو در باغ‌های استان از هفت دستاورد تحقیقاتی بودند که با حضور وزیر جهادکشاورزی رونمایی شد.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول