اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

تحول‌ در آموزش؛ افزایش ضریب اشتغال‌پذیری و مهارت‌افزایی جوانان را به دنبال خواهد داشت

معاون آموزشی وزارت علوم در دانشگاه نیشابور با بیان اهمیت اجرای طرح تحول تاکید کرد: تحول‌ در آموزش؛ افزایش ضریب اشتغال‌پذیری و مهارت‌افزایی جوانان را به دنبال خواهد داشت.

تحول‌ در آموزش؛ افزایش ضریب اشتغال‌پذیری و مهارت‌افزایی جوانان را به دنبال خواهد داشت

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم در نشستی که صبح امروز (پنج‌شنبه) در دانشگاه نیشابور برگزار شد، با اشاره به اهمیت علم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: "علم و پژوهش" اولین سرفصل توصیه‌های اساسی در پرتو امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده است که این موضوع نشان دهنده اهمیت روز افزون علم و فناوری در کلام مقام معظم رهبری است.

وی افزود: همچنین یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تولید علم و پژوهش همراه با احساس مسئولیت است که به مثابه جهاد است.

 عموعابدینی به بخش‌های اصلی سند تحول از جمله نشانگرهای وضعیت مطلوب، چرخش‌های تحول‌آفرین و چالش‌ها، عوامل مرتبط با آن، راهبردها و اقدامات کلیدی در جهت رفع عوامل چالش‌زا اشاره کرد.

وی افزایش ضریب اشتغال پذیری، مهارت‌افزایی، تناسب شغل و تحصیلات و تحقق نیازهای آمایشی را از جمله دلایل اهمیت مضاعف محورهای تحول در آموزش در دوران کنونی برشمرد و در خصوص اهمیت رشته‌های علوم انسانی افزود: حکمرانی صحیح آموزش عالی در گرو توجه متوازن و صحیح به همه علوم است.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: یکی از حوزه ‌های علمی که نیازمند توجه ویژه با رویکرد تحولی است، حوزه علوم انسانی و اسلامی برای تحقق جامعه پیشرفته اسلامی-ایرانی است و گستره این تحول بایستی در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی خود را نشان دهد.

وی تاکید کرد: در تحول بایستی اهداف خوب و صحیح را با توجه به ارزش‌های ایرانی و اسلامی مورد بررسی قرار دهیم. سپس این اهداف را با اقدامات کارآمد محقق کنیم. در این راستا ضمن تاکید بر حفظ دستاوردهای پیشین، سه دسته فعالیت کلیدی از جمله تحول در فرایندها، آئین نامه ها و ضوابط موجود، اجرایی‌سازی اقدامات جدید تحول آفرین در حوزه آموزش، پیاده سازی حکمرانی پیش‌بینی شده است که مبتنی بر ارزش‌های ایرانی و اسلامی و با رویکرد آمایش محور در معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم طرح تحول تصویب و ابلاغ شده است که یک بخش از آن آموزش عالی است. تمام دانشگاه‌های وزارت عتف بر اساس این طرح مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند. بر مبنای تحول مصوب دولت و گام دوم انقلاب، طرح تحول آموزش کشور تنظیم شده است که شامل مباحث مربوط به آمایش در 9 بند و برنامه های مخصوص طرح تحول به طور استانی و منطقه ای برش طرح تحول وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: هر دانشگاهی بر اساس نقشی که در منطقه، استان و در سطح ملی و بین المللی دارد  برش طرح تحول مخصوص به خود را دارد. با در نظر گرفتن این مباحث، می‌توان چرخش‌های تحول‌آفرین داشت. از این رو رشته‌هایی که در راستای طرح تحول آموزش عالی با تمرکز بر دانشگاه‌های نسل جدید و در نظر گرفتن نیاز محوری مطرح شوند قطعا حمایت وزارت عتف را خواهند داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول