اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اولین جشنواره ملی قالی فاخر ایران برگزار می‌شود

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به برگزاری اولین جشنواره قالی فاخر ایران، گفت: این جشنواره می‌تواند نقش بسزایی را در نوآوری ایجاد کند.

اولین جشنواره ملی قالی فاخر ایران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فرحناز رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اولین جشنواره قالی فاخر ایران، با اشاره به اینکه پررنگ‌ترین کالا، فرش دستباف ایران است که در جهان می‌درخشد اظهار کرد: فرش، زمانی بخش عظیمی از رشد ناخالص ملی را به خود اختصاص داده بود اما اکنون باید ببینیم چرا فرش دستباف ایران به چنین جایگاهی رسیده است؟ 

وی با بیان اینکه فرش اصفهان فرشی بی‌بدیل است و در جایگاه فرش ایرانی جایگاه ویژه دارد،  افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی بهانه‌ای برای تثبیت اکوسیستم فرش دستباف، توسعه و ایجاد رقابت در داخل و خارج کشور است، در سال آینده این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد و امسال از برخی سفرا دعوت می‌کنیم که در جشنواره حضور پیدا کنند.

رافع با بیان اینکه این جشنواره برای ظهور طرح‌های جدید در مدل کارآفرینی است، تصریح کرد: این جشنواره برای کشف استعدادهای فرش در میان جوانان و قالی‌بافان است که در آن برندسازی را ترویج می‌کنیم، طرح و نقش و بافت ما اصیل است ولی اگر به‌روز نشویم و از تکنولوژی روز و بازاریابی استفاده نکنیم، نمی‌توانیم این سهم جهانی را حفظ کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه جایگاه ما در عرصه فرش در حال کمرنگ شدن است، گفت: این جشنواره می‌تواند نقش به سزایی را در نوآوری ایجاد کند ما در حوزه بسته‌بندی و قفسه‌بندی مواد اولیه مشکل داریم و این جشنواره می تواند به آن بپردازد.

علی میرجمالی، دبیر اجرایی جشنواره قالی فاخر ایران، نیز اظهار کرد: این جشنواره ملی برای اولین بار در اصفهان با عنوان جشنواره قالی فاخر برگزار می‌شود که با روز ملی فرش و روز صنایع دستی همزمان شده است. 

وی با بیان اینکه اولین جشنواره ملی قالی فاخر ایران با هدف انتخاب و معرفی آثار برگزیده فرش دستباف کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: شورای سیاست‌گذاری جشنواره شامل مرکز ملی فرش ایران و ستاد راهبری فرش دستباف کشور است.

میرجمالی با اشاره با اینکه کمیته داوری طی مراحل مختلف جشنواره حضور دارند و داوران، متخصص حوزه فرش هستند، خاطرنشان کرد: این جشنواره ملی و استانی از ۲۰ خرداد به صورت رسمی آغاز و فراخوان از شنبه ۲۱ام برای دستگاه‌های دولتی و تشکل‌های صنفی ارسال می شود.

دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به اینکه در مرحله دوم فرش‌ها به صورت فیزیکی تحویل برگزارکننده  و وارد اصفهان می‌شود و در فضای پیش‌بینی شده با شرایط مناسب، نگهداری می‌شود، گفت: در مرحله دوم داورانی غیر از مرحله اول که متخصصین ملی هستند فرش‌ها را حضورا داوری می‌کنند، فرش‌هایی که مرحله دوم داوری را طی می‌کنند وارد مرحله نمایشگاه شده برای عموم مردم، دانشجویان این رشته و اساتید این حوزه قابل مشاهده است و می‌توانند رای بدهند.

انتهای پیام/۶۳۱۳۴/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول