اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

همایش نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی با حضور وزیر ارشاد برگزار شد

همایش نکوداشت آیت‌الله حاج سید محمد شاهچراغی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

همایش نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی با حضور وزیر ارشاد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، همایش نکوداشت آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه و  نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه استان و سایر شخصیت‌های ملی و استانی در سالن هلال احمر سمنان برگزار شد.

مردم‌داری؛ ویژگی‌ بارز آیت‌الله شاهچراغی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در همایش نکوداشت آیت‌الله شاهچراغی گفت: مردم‌داری از ویژگی‌های بارز این عالم مجاهد و متقی است.

وی بیان کرد: آیت‌الله شاهچراغی فقط در شهر سمنان حدود نیم قرن خدمات شایسته و بزرگی انجام داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان بیان کرد: تأسیس مؤسسه‌های عصمتیه و ایتام قبل از انقلاب از خدمات آیت‌الله شاهچراغی برای سمنان است.

مطیعی گفت: مؤسسه عصمتیه امروز محلی برای تربیت طلاب خواهر است و مؤسسه ایتام رفع مشکلات محرومان را پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد: دشمن امروز می‌خواهد مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار دهد و تنها عالمان مردم‌دار هستند که جلوی اهداف دشمنان را می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: در مکتب اسلام تجلیل از مؤمن عالم مورد تأیید ائمه معصومین (ع) است وآیت‌الله شاهچراغی با تلاش‌های فراوان در منصب‌های گوناگون خدمات بسیاری را برای مردم استان سمنان به ارمغان آورده است.

الگویی تمام‌عیار برای جوانان

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در این همایش اظهار کرد: با توجه به‌ ضرورت اصل پیروی و احیای دین، لازمه حیات و عمل به دین، زنده نگه داشتن یاد و خاطره علما و بزرگان دین است.

وی افزود: در مکتب تابناک اسلام، علما و دانشمندان از مقامی بس عظیم برخوردار هستند و با اوصافی متعالی ستوده شده‌اند که بعد از پیامبران و امامان (ع) کسی را یارای برابری در شأن و مرتبه با آنان نیست؛ البته مراد دانشمندانی هستند که وجودشان سرشار از عشق به پروردگار، خدمت به بشریت و هدایت مردم است و عمل به علم را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.‌

استاندار سمنان بیان کرد: جامعه برای اجرای دستورات دین نیاز به الگو دارد؛ بنابراین علمای دین می‌توانند بهترین الگو و اسوه برای مردم باشند.

هاشمی اضافه کرد: حضرت آیت‌الله سید محمد شاهچراغی را به‌عنوان یک الگو و انسانی متواضع، اخلاق‌مدار و سرشار از روح تعبد و اخلاص می‌دانم.

وی اضافه کرد: آیت‌الله شاهچراغی به‌عنوان انسانی وارسته با کرامات اخلاقی فراوان و خصیصه‌های مثبت اخلاقی گوناگون همچون مهربانی، خوش‌رفتاری، امین، صادق و مردم‌دار است که این ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی وی را چهره‌ای مورد توجه و احترام در سراسر استان و چه بسا اقصی نقاط کشور اسلامی معرفی کرده است.

استاندار سمنان گفت: بر این عقیده هستم که حتی دقایقی کوتاه هم‌نشینی و هم‌کلامی با آیت‌الله شاهچراغی خاطره‌ای شیرین و به‌یادماندنی را در اذهان ثبت و ضبط می‌کند.

هاشمی افزود: روح تعبد، عبادت خالصانه همراه با صفای قلب، تقوا و دانش دینی آیت‌الله شاهچراغی سبب شده تا نه‌تنها مردم شهرستان سمنان، بلکه تمامی مردم استان همواره از وی به نیکی یاد کنند و هوشیاری، بصیرت و ولایت‌مداری این انسان مؤمن را هیچ‌گاه از خاطر پاک نسازند.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین ویژگی‌های آیت‌الله شاهچراغی، عامل به عمل بودن است، اضافه کرد: و پرواضح و مبرهن است که سلوک رفتاری این انسان وارسته به‌عنوان الگویی ماندگار از اخلاق، معرفت، خوش‌خلقی و صداقت می‌تواند همواره مورد توجه آحاد مختلف جامعه اسلامی قرار گیرد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: وقت‌شناسی، مطالعه فراوان، احترام به مخاطبان و همچنین بیان شیرین و استفاده به‌جا از احادیث، روایات و آیات قرآن کریم از دیگر مواردی است که می‌تواند به‌عنوان الگوی تمام‌عیار برای جوانان جویای دین و اخلاق معرفی شود.

انتهای پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول