اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای سه پروژه گردشگری اولویت‌دار در شهرستان سقز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: «سه پروژه اولویت‌دار این اداره‌کل شامل، تکمیل کمپ گردشگری زیویه، بهره‌برداری و ‌تجهیز موزه مردم‌شناسی و اجرای موزه باستان‌شناسی سقز، در این شهرستان اجرا می‌شود.»

اجرای سه پروژه گردشگری اولویت‌دار در شهرستان سقز

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، یعقوب گویلیان در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شهردار سقز اظهار کرد: شهرستان سقز با داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع طبیعی و تاریخی، یکی از مقاصد اصلی گردشگران در استان به‌شمار می‌رود که سالانه مسافران زیادی را جذب می‌کند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: با توجه به پتانسیل‌های بالای گردشگری و مجاورت سقز با شهر تجاری و مرزی بانه، اولویت‌بندی طرح‌های گردشگری و شناسایی مناطق مستعد در این حوزه، برای توسعه گردشگری این شهرستان امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: سه پروژه اولویت‌دار این اداره‌کل شامل، تکمیل کمپ گردشگری زیویه، بهره‌برداری و ‌تجهیز موزه مردم‌شناسی و اجرای موزه باستان‌شناسی سقز، در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان سقز یک منطقه ویژه برای سرمایه‌گذاری و گردشگری در شمال استان کردستان است، عنوان کرد: ظرفیت‌های مختلف سقز در آینده می‌تواند اقتصاد شهرستان و استان را شکوفا کند.

گویلیان یادآور شد: وجود آثار طبیعی و تاریخی فراوان در این شهرستان، قرار گرفتن در کریدور شمال- جنوب، وجود فرودگاه و دو سد در این شهرستان از جمله این ظرفیت‌هاست.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: امید است با همکاری و همراهی فرمانداری و ‌شهرداری سقز، در راستای پیشبرد اهداف این اداره کل در حوزه‌های تخصصی اقدامات اساسی انجام شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول