اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

هلال‌احمر به کمک آموزش و پرورش آمد

تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

هلال‌احمر به کمک آموزش و پرورش آمد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،  کولیوند رئیس سازمان هلال‌احمر در آیین امضای تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: برای پیاده کردن مباحث بیانیه گام دوم انقلاب، جمعیت هلال‌احمر و وزارت آموزش و پرورش می‌توانند همکاری خوبی داشته باشند. 

وی به آموزش همگانی  و امدادی اشاره کرد و ادامه داد: هرچقدر بتوانیم سطح آگاهی مردم را بالا ببریم و از مدارس و دانشگاه شروع کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.

کولیوند به موضوع فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان اشاره کرد و گفت: در این سانحه، مردم همکاری مناسب داشتند و آنطور که تصاویر شبکه معاند نشان می‌داد، نبود.

وی افزود: از جمله کسانی که می‌توانند سطح تاب‌آوری اجتماعی را بالا ببرند، معلمان هستند که خیلی می‌توانند کمک کنند. 

رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر به اقدامات انجام شده برای کاهش آسیب‌ها اشاره کرد و ادامه داد: هرجایی که دانش‌آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید پای کار آمدند، موفق خواهیم بود. 

به گزارش فارس، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حمایت از سرمایه ملی و ضرورت توسعه سرمایه اجتماعی از طریق آموزش و ترویج فرهنگ بشردوستی و آمادگی همگانی در برابر حوادث و مخاطرات، منطبق بر بندهای الف و ب  ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور که در آن به وظایف دو دستگاه به صراحت تصریح شده است و نیز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، همچنین در راستای تحقق برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و نیز بندهای10، 11 و 23 بیانیه ارزش‌ها و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تفاهم‌نامه همکاری بیـن «وزارت آموزش وپرورش و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» با هدف تحقق بند یک سیاست‌های کلی نظام در زمینه ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی و ﮐﺎﻫﺶ ﺧﻄﺮات ﻧﺎﺷﯽ از ﺳﻮاﻧﺢ ﻃﺒﯿﻌﯽ و ﺣﻮادث ﻏﯿﺮﻣﺘﺮﻗﺒه و توانمندسازی دانش آموزان آینده ساز کشور در مهارت‌های امدادی و بشردوستانه منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در راستای تحقق موارد زیر منعقد شده است:

- ارتقاء و تقویت ساحت اجتماعی – سیاسی دانش‌آموزان در راستای نیل به اهداف سند تحول بنیادین.

- همکاری در ترویج فرهنگ بشردوستی وتوانمندسازی جامعه (خود امدادی و دگر امدادی) دانش‌آموزی، معلمان، مربیان و اولیاء در مهارت‌های امدادی و ایجاد آمادگی در مواجه با حوادث و مخاطرات طبیعی و انسان ساخت.

- همکاری متقابل در ایجاد فرصت‌های یادگیری تمام ساحتی با تاکید بر پرورش روحیه مسؤولیت پذیری و خدمت به محرومین، آسیب دیدگان حوادث طبیعی و اقدامات خیرخواهانه مردمی و انقلابی از طریق سازماندهی دانش آموزان داوطلب در گروه‌های جهادی و امدادی و برگزاری دوره‌ها، اردوهای آموزشی و توجیهی برای آماده‌سازی مربیان و دانش آموزان.

- همکاری در توسعه عدالت تربیتی و تحقق نصیب برابر آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم، مرزی، روستایی و عشایری و کودکان اتباع خارجی.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول