اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

به تو از دور سلام

آن‌ در لیست انتظار جا مانده ، آن‌ در پناه و حرم امام هنوز شبی را به صبح نرسانده ،آن شیفتگان رواق دارالحجه، آن حظ ورود از باب الجواد نبرده، آن مَشْتی‌های مشهد نرفته، سلام به شمایی که چون منید.

به تو از دور سلام

گروه زندگی -سمیه دهقان زاده: آن در لیست انتظار پروازها جا مانده، آن به قطار و قطار جایگزین نرسیده، آن جا نداشته‌ها حتی در بوفه اتوبوسی درب و داغان، آن فهرست قیمت‌های فضایی و کذایی رفتن به قطعه‌ای از بهشت را بالا و پایین کرده و ناامید شده، آن هیچ تحویل سالی در هیچ کدام از رواق‌ها و صحن‌های حرم نبوده، آن عاشقان لایو از گنبد طلایی صحن انقلاب، آن تک پرهای مسجد گوهر شاد، آن آرزومندان بالا و پایین سر امام زیارت نامه خواندن، آن شیفتگان رواق دارالحجه، آن هنوز غذای حضرتی نچشیده، آن حظ ورود از باب الجواد نبرده، آن پرچم شادی و غم بر فراز گنبد طلا ندیده، آن نگاه مهربان و لطیف خادمان حرمش را زیست نکرده، آن از ازدحام تا صفی شدن زائر را به چشم ندیده، آن به پرهای حضرتی خادمان دست نکشیده، آن بر درهای هنرمندانه عجین با عشق حرم نکوبیده، آن هیجان و حس تلاقی چشم‌ها و ضریح را نداشته، آن در پناه و حرم امام هنوز شبی را به صبح نرسانده، آن نیمه شب‌های مخملی حریم حرم را حس نکرده، آن آوای نقاره‌ها از معجزه و شادی را نشنیده، آن به هنوز به چشم ندیده شفا یافته و حاجت روای از همه جا مانده و رانده، آن به پنجره فولاد نرسیده، آن هنوز طعم دعوت مهربانی امام مهربانی ها را نچشیده، آن سفید پوش شدن صحن و سرای مقدس را به چشم ندیده، آن هُرم گرما را در گرماگرم معاشرت زائر و مجاور حس نکرده، آن چای چایخانه حرم را ننوشیده، آن کمیل و توسل و عاشورا را در حرم نخوانده، آن نماز زیارت در آستان جان هنوز نخوانده، آن خیابان های مشرف به حرم را خیره به گنبد طی نکرده، آن زائران دیار یزد در راه دیدار یار پرکشیده، آن مَشْتی‌های مشهد نرفته، سلام و هزار بار سلام و تحیت به شما و شخص شمایی که حج فقرا و زیارت شمس الشموس امام رضا امام مهربانی‌ها هنوز روزی‌تان نشده، به شمایی که چون منید، سلام. و سلامی به وسعت دلتنگی من و شما از دور به امام مهربانی‌ها. سلام آقا! زائر نمی‌خواهی؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول