اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ایجاد 8 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان ایلام

مدیرکل کمیته امداد ایلام گفت: بر اساس برنامه‌های سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۲۰۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف با اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومان ایجاد شده و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ از نظر رشد برنامه‌ای ۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

ایجاد 8 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان ایلام

رضا طاهری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم کمیته امداد فعالیت‌های توانمندسازی مددجویان با محوریت اشتغال پایدار و درآمدزا است که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده و حال درصد موفقیت این فعالیت‌ها افزایش یافته است.

وی افزود: اجرای طرح‌های اشتغال علاوه بر افزایش توان مالی مددجویان بر عوامل مثبت دیگری از جمله ایجاد فرهنگ کار، خودباوری و خود اتکایی در بین جامعه هدف، اعتماد و اعتبار برای مددجویان تا فرصتی در صحنه‌های اجتماعی و اقتصادی برای آنها به وجود آید تاثیرگذار بوده است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام ادامه داد: بر اساس برنامه‌های سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۲۰۰ فرصت شغلی برای جامعه هدف با اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومان ایجاد شده و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ از نظر رشد برنامه‌ای ۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: اعتبارات اشتغال کمیته امداد از دو منابع اعتبار داخلی سازمان و اعتبارات تبصره «۱۶» بانکی است که ۴۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده به تدریج و برنامه‌ریزی شده به بانک‌های عامل ابلاغ شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: همه اقدامات از طرف کمیته از جمله لیست مشخصات و پرونده‌های افراد جامعه هدف تکمیل شده و به محض و نسبت سهم ابلاغ شده به بانک آماده ارسال پرونده‌ها هستیم.

طاهری در خصوص خدمات به مددجویان گفت: یک بخش عمده‌ای از این اعتبارات برای مددجویان کمیته است و بخش دیگری برای غیر مددجویانی که مستحق دریافت خدمات از نهادهای حمایتی هستند ولی بنا به دلایلی از جمله جوان بودن قادر به کار هستند از همان ابتدا وارد کار و اشتغال شده و با دریافت تسهیلات از خدمت توانمندسازی کمیته بهره مند می‌شوند.

وی همچنین در خصوص فرآیند اشتغال در کمیته امداد گفت: فرآیند اشتغال از مرحله شناسایی و استعدادسنجی شروع و بعد مشاوره راهنمایی و آموزش و هدایت شغلی و ایجاد اشتغال از طریق تسهیلات یا کاریابی یا راهبری شغلی خواهد بود.

طاهری درباره راهبری شغلی افزود: افراد یا گروه و شرکت‌های متخصصی که در زمینه فرآیند و تولید از مراحل ذکر شده فوق تا فروش محصول کمک خواهند کرد و از همه درخواست داریم در این زمینه به صورت مشارکتی با کمیته امداد همکاری لازم داشته باشند که قسمت عمده اشتغال سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده از طریق راهبرهای شغلی ایجاد شود که از این طریق خرید تضمینی محصول برای جامعه هدف رخ خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: مددجویانی که از طریق شرکت‌ها به کارگیری شوند کمیته امداد به آنها خدمات و تسهیلاتی ارائه می‌دهد که شامل ۲ سال پرداخت حق بیمه سهم کارفرما یا به ازای جذب هر مددجوی کمیته می‌تواند ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات در اختیار کارفرما قرار دهیم.

طاهری در پایان گفت: تعداد اشتغال نسبت به سال گذشته پیش بینی شده ۴۰ درصد افزایش داشته باشد و برای اعتبارات ۲ برابری افزایش داریم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول