اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت دولت است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اعلام اجرای نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی توسط رئیس جمهور گفت: این طرح در صدر برنامه‌ها و اولویت‌های استان در حوزه عمرانی قرار دارد و با جدیت تمام آن را دنبال می‌کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت دولت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در جمع مردم شهر فیرورق خوی اظهار کرد: در حال حاضر حدود سه هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که پیشرفت‌های متفاوتی داشته و باید برای اتمام آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی اضافه کرد: تداوم این وضعیت موجب استهلاک سرمایه‌های ملی و بیت‌المال می‌شود که باید از این خسارت جلوگیری کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی عنوان کرد: اولویت در اتمام این پروژه‌ها در آذربایجان‌غربی، با طرح هایی است که  بیش از ۵۰‌ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معتمدیان با بیان اینکه یکی از دلایل انجام سفرهای شهرستانی، آگاهی نسبت به مسائل و مشکلات مردم و توجه به پروژه‌های نیمه تمام موجود در مناطق مختلف است، ادامه داد: با حضور میدانی در مناطق مختلف مشکلات، موانع پیشرفت پروژه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف حوزه اقتصادی آذربایجان‌غربی در بخش‌های معدن، کشاورزی و گردشگری ادامه داد: در حوزه اقتصادی، یکی از اولویت‌های اصلی دولت در سال جاری، تحقق رشد اقتصادی هشت درصد در کشور بوده که در استان برمبنای ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی، این رقم ۷.۶ درصد در نظر گرفته شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: آذربایجان‌غربی از قطب‌های معدنی کشور بوده و شهرستان خوی هم در این خصوص، ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید به همه مناطق استان در این خصوص توجه ویژه شود.

معتمدیان اضافه کرد: سیلیس و سنگ‌های تزیینی در کنار معادن پرومتال از ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی بوده که البته هنوز در این مورد، کار زیادی انجام نشده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای رفع این خلاء ابراز کرد: در سال جاری، بحث مطالعات برای اکتشافات مواد معدنی در دستور کار جدی ما قرار دارد و توافق‌های خوبی نیز به ویژه با ایمیدرو در این خصوص انجام شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی، کشاورزی را یکی دیگر از ظرفیت‌های بسیار خوب استان به ویژه شهرستان خوی و بخش فیرورق عنوان کرد و یادآور شد: سعی داریم در بخش کشاورزی استان به ویژه خوی تحول ایجاد کنیم و از مزیت‌های این بخش بیشترین استفاده را ببریم.

معتمدیان با اشاره به توجه ویژه دولت و مدیریت آذربایجان‌غربی به حوزه اشتغال گفت: باید از همه ظرفیت‌ها در این خصوص بهره‌برداری کنیم و مزیت‌های مناطق مختلف را برای حل مشکل بیکاری مورد استفاده قرار دهیم.

وی، شهرستان خوی و منطقه فیرورق را یکی از مناطق با ظرفیت قابل توجه باغداری عنوان و بیان کرد: علاوه بر آن، در این منطقه موضوع مهم گردشگری هم مطرح است که البته در این مورد کار خاصی انجام نگرفته و باید در هر دو حوزه توجه ویژه برای توسعه منطقه انجام شود.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین از برنامه ریزی برای تصویب طرح های توسعه‌ای برای شهرستان خوی و شهرهای مختلف آن در شورای برنامه ریزی و توسعه به میزبانی شهر خوی خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه مصوباتی انجام می‌شود که باید توسط همه نهادها اجرایی شود تا زمینه توسعه منطقه را فراهم کنیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول