اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

درخواست از سفیر روسیه در آمریکا برای محکوم کردن پوتین!

سفیر روسیه در آمریکا ادعا کرد، یک نامه دریافت کرده که در آن از او خواسته شده اقدامات رئیس‌جمهور روسیه را به صورت علنی محکوم کند.

درخواست از سفیر روسیه در آمریکا برای محکوم کردن پوتین!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا که چندی قبل گفته بود کارمندان سفارت تهدیدهایی از جمله خشونت فیزیکی دریافت می‌کنند، در یک اظهارنظر جدید از دریافت یک نامه علیه ولادیمیر پوتین خبر داد.

در حالی که تنش‌های آمریکا و روسیه به دنبال بحران اوکراین شدت گرفته است، سفیر مسکو در واشنگتن خبر داد که او یک نامه با محتوایی علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمنهور روسیه دریافت کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت که نامه‌ای دریافت کرده که از او خواسته شده است تا یک اظهارنظر علنی و عمومی علیه دولت روسیه بیان کند.

آنتونوف سه شنبه شب (دیشب) در برنامه‌ای که کانال یک تلویزیون روسیه پخش کرد، گفت: «اخیرا نامه‌ای از طریق پُست دریافت کردم که در آن تقبیح وطنم و محکوم کردن اقدامات رئیس‌جمهور روسیه در آن وجود داشت. و به من توصیه شد در صورتی که آماده پذیرش این توافقنامه هستم، از دفتر وندی شرمن قائم مقام وزارت خارجه آمریکا پرس و جو کنم».

به گفته این مقام ارشد روس، سفارت مسکو در واشنگتن از وزارت خارجه آمریکا خواسته درباره این نامه ارسال شده برای سفارت، توضیحاتی ارائه دهد.

آنتونوف افزود: «من فکر نمی‌کنم که سفیر یا دیپلمات‌های آمریکا در مسکو نامه‌هایی از این دست دریافت کنند که به نظر من تحریک آمیز است. وقتی می‌بینم نشریات و رسانه‌های آمریکا از نظامیان و دیپلمات‌های روسیه خواستار خیانت به میهنشان می‌شوند، هیچ کلمه‌ای برای توصیف رد چنین اقداماتی ندارم».

به گفته او، چندین نفر در حال پخش کارت‌هایی با شماره تلفن در خارج از ساختمان سفارت روسیه و دعوت از کارکنان آن برای برقراری «ارتباط با ماموران اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) مشاهده شدند». آنتونوف البته اضافه کرد که او نمی‌تواند به طور قطع بگوید که آیا افراد ماموران اف‌بی‌آی بوده‌اند یا خیر.

اظهارات سفیر روسیه در آمریکا در شرایطی مطرح شده که او اواخر اردیبهشت ماه اعلام کرده بود، کارمندان سفارت تهدیدهایی از جمله خشونت فیزیکی دریافت می‌کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول