اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

میزان پُرشدگی سدهای مازندران ۶۹ درصد است

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: میزان پرشدگی سدهای استان ۶۹ درصد است.

میزان پُرشدگی سدهای مازندران ۶۹ درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، جواد طوسی مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، اظهار کرد: با سپری شدن ۲۵۷ روز از سال آبی( ۱۴۰۱-۱۴۰۰)، تا ۱۶ خردادماه و با ثبت ۴۸۸ میلی‌متر ‏باران در این بازه ، ذخایر سدهای تامین‌کننده آب استان  به ۲۲۶ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل از آن (۲۳۷ میلیون مترمکعب)، بیانگر کاهش ۵درصدی ورودی آب به این مخازن است.

وی با بیان اینکه میزان متوسط بارش در استان از ابتدای فصل زراعی تاکنون ۸۴ میلی‌متر بوده است، افزود: این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۲ درصد و در درازمدت ۳۴ درصد کاهش داشته است و به همین دلیل ذخیره آبی استان با کاهش مواجه شده است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران یادآور شد: سد شهید رجایی در حال حاضر ۷۵ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشته و حجم آن نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
 
طوسی تصریح کرد: سدهای البرز و میجران به ترتیب ۹۴ و ۸۸ درصد، سد شیاده ۶۳ درصد، سد برنجستانک ۸۱ درصد، سد سنبل رود و الیمالات نیز ۹۲ و ۹۵ درصد و سد عباس آباد ۸۱ درصد آب دارد.
 
وی با تأکید بر کمبود منابع آب، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای عبور بدون تنش از فصل گرمای پیش رو، رعایت الگوی بهینه مصرف در همه بخش‌ها از جمله آب آشامیدنی، صنایع و کشاورزی ضروری است. 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول