اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

نصیرزاده: اکثر مکمل‌ها تاریخ گذشته یا محتوی مواد دوپینگ هستند/ تاییدیه پوشش بانوان را گرفتیم

رئیس فدراسیون بدنسازی گفت: اکثر مکمل‌ها تاریخ گذشته یا محتوی مواد دوپینگ هستند.

نصیرزاده: اکثر مکمل‌ها تاریخ گذشته یا محتوی مواد دوپینگ هستند/ تاییدیه پوشش بانوان را گرفتیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، عبدالمهدی نصیرزاده در نشست خبری فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار داشت: براساس تحقیقات "وادا" اکثر مکمل‌ها در دنیا یا تاریخ گذشته یا محتوی مواد ممنوعه و دوپینگی هستند. برهمین اساس برای ما در فدراسیون ایران بحث سلامت ورزشکاران و همچنین استفاده از تولیدات داخلی اهمیت دارد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم در راستای اجرای شعار سال  که مقام معظم رهبری نامگذاری کردند، تفاهم‌نامه ای با یک شرکت داخلی امضا کنیم. 

وی افزود: همکاری ما با اسپانسر جدید دو ساله‌ و مشروط به تمدید است. ما سال قبل یک اسپانسر رسمی داشتیم که با توجه به تغییرات در بدنه دولت، نخواستند که این همکاری بلند مدت شود. 

نصیرزاده در مورد تغییر متعدد اسپانسرها در فدراسیون اظهار داشت: به هرحال الان با توجه به شرایط اقتصادی جذب حامیان مالی راحت نیست. متاسفانه با توجه به سهم اندکی که بدنسازی در رسانه ها دارد، حامیان مالی ما خاص هستند. به همین دلیل برخی مواقع اسپانسرها می آیند و وقتی می بییند به اهداف خود نمی رسند، می‌روند. البته ما تمام تلاش خود را برای معرفی اسپانسر انجام می‌ دهیم. 

وی ادامه داد: سال قبل یکی از موسسات اعتباری اسپانسر ما بود، اما با تغییر دولت، دیگر راضی به ادامه همکاری نشدند.

رئیس فدراسیون بدنسازی در مورد انتخابات هیات زنجان و حواشی آن گفت: در گزارش مدیرکل آمده بود که فرد منتخب ۱۵ بر ۱۲ برنده شده و باید تکرارشود، اما این آرا در دور دوم انتخابات بوده و در دور دوم هم اکثریت مهم است نه ۵۰ درصد به علاوه یک. وزارت ورزش هم پس از بررسی انتخابات را تایید کرد و شهبازی کارش را آغاز کرده است. 

نصیرزاده در مورد تایید پوشش بانوان مچ اندازی گفت: ابتدا تایید کنم که هیچ وقت نگفتیم پرورش اندام بانوان ممنون است، اصلا قبلا پرورش اندام نداشتیم که بخواهیم ممنوع کنیم. مچ اندازی، فیتنس چلنج و بدنسازی سه رشته ای است که بانوان فعالیت می‌کنند و در خصوص پوشش بانوان‌ نیز باید فدراسیون های جهانی لباس ها را تایید می‌کردند که این اتفاق افتاد. در فیتنس چلنج و بدنسازی هم علاوه بر وزارت ورزش باید فدراسیون جهانی تایید کنند. 

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌ اندام عنوان کرد: تاکید معاونت بانوان وزارت ورزش این بود که بررسی بیشتری روی لباس بانوان مچ اندازی صورت بگیرد و برهمین اساس ۱۱ خرداد به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) یک جشنواره ای از مسابقات مچ اندازی و فیتنس چلنج برگزار کردیم و از معاونت بانوان نیز حضور داشتند و تایید کردند.

نصیرزاده در مورد هزینه اعزام‌ها گفت: منابع مالی که به ما می زند بخشی از کمیته و بخشی از وزارت است. از سوی دیگر برگزاری دوره ها هم برگزار می شود که به صرفه نیست. در حال حاضر  قسمت اعظم هزینه های اعزام ما را حامیان مالی پرداخت می کنند. 

وی در مورد مسابقات جهانی مچ اندازی بانوان در ترکیه و اینکه در دوره قبل حواشی در مورد انتخاب نفرات به وجود آمد، گفت: در دوره قبل هم اینطور نبودکه انتخابی نداشته باشیم، دو نفر هم تراز بودند  که یک نفر پاسپورت خود را دیر فرستاد و به همین دلیل نفر دیگر ارسال شد. در این دوره نیز کسانی که کمیته فنی تایید کند، اعزام خواهیم کرد‌. 

نصیرزاده در خصوص میزبانی مسابقات عنوان کرد: در کسب میزبانی‌ها لابی‌های گسترده‌ای در جهان صورت می‌گیرد و حتی به سطح روسای کمیته های ملی المپیک و رئیس جمهور هم کشیده می شود. از سوی دیگر کرسی های قوی در آسیا و جهان نداریم و بانوان را هم نمی‌توانیم میزبانی کنیم. به همین دلیل شرایط سخت است.

با این وجود ما ۱۸ تا ۲۲ آذر میزبان مسابقات پرورش‌ اندام جوانان جهان در تهران هستیم. یکی از شروط فدراسیون جهانی هم این بود که مسابقات حتما در تهران برگزار شود، چون بحث رفت و آمد مهم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول