اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مناطق مرزی تا پایان دولت سیزدهم از کلاس درس استاندارد برخوردار می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، تا پایان دولت سیزدهم تمامی دانش آموزان مناطق مرزی عشایری و روستایی از معلم با کیفیت و کلاس درس استاندارد برخوردار می‌شوند و شاخص‌های عدالت تربیتی ارتقا و بهبود می‌یابد.

مناطق مرزی تا پایان دولت سیزدهم از کلاس درس استاندارد برخوردار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، غلام‌علی کرمی‌نیاز پیش از ظهر امروز در اولین نشست قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان کردستان که در سالن اجتماعات اداره‌کل برگزار شد؛ آموزش و پرورش را سنگ‌بنای توسعه در آموزش و پرورش دانست و گفت: بدون توسعه در آموزش و پرورش توسعه غیرممکن است .

وی با بیان اینکه دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت و برخورداری همگان از نصیب آموزش برابر و اجرای عدالت تربیتی از جلوه‌های عدالت اجتماعی مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و از تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، گفت: در راستای تحقق این مهم به مدد از الطاف الهی و به استناد دستورالعمل وزارتی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در استان کردستان آغاز به فعالیت نموده است.

کرمی‌نیاز عدالت تربیتی را پررنگ‌ترین و حیاتی‌ترین محور عدالت اجتماعی عنوان کرد و با بیان اینکه قرارگاه جهادی در اسفندماه 1400 راه‌انداری و فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: نقش اصلی این قرارگاه نیازسنجی، امکان‌سنجی، تنظیم‌گری، تسهیل‌گری مدیریت درون آموزش و پرورش و بسیج ظرفیت‌های سایر نهادها و سازمان‌های کشور برای عدالت تربیتی در مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزشی و افزایش مشارکت اجتماعی - تربیتی اولیا،معلمان،نهادهای دولتی و عمومی، مردمی، خیریه و غیردولتی را از اهداف کلی قرارگاه جهادی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی و عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر مبتنی بر اسناد و قوانین اصل سی‌ام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بند نهم سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش ابلاغی مقام معظم رهبری، سومین هدف کلان سند تحول آموزش و پرورش مصوب ۱۳۹۰، چهارمین راهبرد کلان و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فصل ششم سند تحول دولت مردمی راه‌اندازی و فعالیت خود را در اسفند ۱۴۰۰ آغاز نمود.

کرمی‌نیاز با اشاره به چشم‌انداز قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی، خاطرنشان کرد: قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، با بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های درونی و بیرونی آموزش و پرورش فعالیت‌های جهادی محرومیت‌زدایی آموزشی و تربیتی را به گونه‌ای  راهبری می‌نماید که تا پایان دولت سیزدهم تمامی دانش آموزان مناطق مرزی عشایری و روستایی از معلم با کیفیت و کلاس درس استاندارد برخوردار باشند و شاخص‌های عدالت تربیتی در ابعاد کمی و کیفی با رعایت تفاوت های فردی جنسیتی فرهنگی و جغرافیایی ارتقا و بهبود یابد.

وی ادامه داد: همچنین براساس این طرح استعدادهای برتر و درخشان مناطق محروم و کم‌برخوردار شناسایی و مورد حمایت قرار می‌گیرند و تربیت مناطق محروم و کم‌برخوردار از پایداری ثبات و کیفیت قابل قبول برخوردار شده و فاصله آموزشی آنان با مناطق برخوردار کاهش می‌یابد و تا پایان دولت سیزدهم نرخ بازماندگان از تحصیل ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان در ادامه به وظایف قرارگاه جهادی استان نیز اشاره کرد و شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای مناطق هدف در حوزه نیروی انسانی، کلاس درس، ارتقای کیفیت فرآیند تعلیم و تربیت، تجهیزات اولیه آموزش و پرورش و ارائه برنامه سالیانه برای رفع نیازها و کمبودها، شناسایی و به کارگیری ظرفیت های دولتی - غیردولتی، مردمی، خیریه و گروه‌های جهادی استان و منطقه جهت دسترسی به جامعه هدف، عملیاتی کردن برنامه‌های ملی ابلاغی از طرف قرارگاه جهادی، ایجاد و تشکیل جلسات منظم کارگروه های عملیاتی ذیل قرارگاه جهادی استان و برنامه ریزی برای عملیاتی نمودن تفاهم‌نامه‌های بین وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها را از اهم این وظایف برشمرد.

 وی همچنین احصا مسائل و مشکلات مناطق هدف و ارائه راهکار، سازماندهی معلمان جهادی و استفاده از ظرفیت فرهنگیان و دانشجو معلمان، ارائه گزارش های مستند و تحلیلی به قرارگاه جهادی مرکزی هر سه ماه یکبار را از دیگر وظایف این کارگروه عنوان کرد.

کرمی‌نیاز از تشکیل 8 کارگروه استانی به منظور عملیاتی نمودن مفاد قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر خبرداد و گفت: برنامه‌هایی که قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آنها را در معاونت‌ها و سازمان‌های مختلف رصد تنظیم گری و تسهیلگری می‌نماید مبتنی بر راهکارهای سند تحول بنیادین و برنامه‌های سند تحول دولت است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول