اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

نظارت بر عملکرد تاسیسات برقی با سامانه‌ای دانش‌بنیان

سیستم مانیتورینگ و کنترل تاسیسات، تجهیزات برقی و مخابراتی، شرایط اقتصادی‌تری را برای متخصصان این حوزه رقم زده است.

نظارت بر عملکرد تاسیسات برقی با سامانه‌ای دانش‌بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جواد خمسه عشری مدیر عامل شرکت سپهر الکتروگستر آسیا از طراحی بومی سیستم مانیتورینگ و کنترل تاسیسات و تجهیزات برقی و مخابراتی گفت و ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی و نیاز مبرم به کاهش هزینه‌ها در بخش‌های مختلفی همچون حامل‌های انرژی، تردد و استهلاک تجهیزات مهندسان و متخصصان، تصمیم گرفتیم که سیستم مانیتورینگ و کنترل تاسیسات و تجهیزات را طراحی و بومی‌سازی کنیم. این محصول در راستای صرفه جویی هزینه‌ها، حامل‌های انرژی و خروج از مدیریت حامل‌ها از روش سنتی به روش بهینه عمل می‌کند.

امکانات و ویژگی‌ها

این سامانه، به طور کلی برای نظارت بر عملکرد تاسیسات برقی طراحی شده و ایزوله بودن ورودی‌های آن، این امکان را فراهم می‌کند جهت اتصال به تجهیزات جانبی مختلف به راحتی کارکند.

نظارت بر عملکرد تاسیسات برقی طراحی شده اما بیشترین کاربرد این سیستم مانیتورینگ تجهیزات تغذیه نیرو مراکز مخابراتی اندازه گیری ولتاژ باتری‌ها و وضعیت عملکرد ژنراتورهای و اتاق‌های سرور جهت نظارت بر شرایط محیطی و وضعیت اضطراری باطری‌ها و برق سیستم‌ها طراحی شده است.

تنظیم دمای موتورخانه ساختمان

این سیستم می‌تواند در شرایط محیطی مختلف دمای موتور خانه ساختمان را تنظیم کند و در صورت بروز هر گونه مشکل به اپراتور خود از طریق پیامک اطلاع رسانی کند.  این محصول هم نمونه خارجی دارد و هم توسط شرکت‌های دیگر داخلی تولید می‌شود.

این محصول یکی از محصولات تخصصی شرکت دانش‌بنیان سپهر الکتروگستر آسیا است که به صورت کامل توسط متخصصین شرکت طراحی و ساخته می‌شود. یکی از مزیت های اساسی این محصول تنوع و سفارش سازی آن است که ما میتوانیم برای مجموعه های مختلف طبق ساز و کار آن مجموعه طراحی و بسازیم و این مزیت بسیار مهمی است که  شرکت ما را از دیگر شرکت ها متمایز کرده است.

قیمت تمام شده محصول ایران‌ساخت، یک‌سوم نمونه خارجی است. 10 متخصص در این شرکت دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند که همگی از جوانان متخصص و تحصیل کرده دانشگاهی هستند. در آینده بسیار نزدیک با توجه به نیاز مبرم صنعت ساختمان و کشاورزی به این نوع محصولات، نیاز به ایجاد نمایندگی و عامل‌های فروش در سطح کشور احساس می‌شود. امیدواریم که بتوانیم نیروهای بسیار زیادی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم جذب کنیم.

میزان نیاز تخمینی کشور به این محصول و اینترنت اشیاء

در بسیاری از مجموعه‌ها سیستم‌ها به صورت قدیمی و سنتی پیاده سازی شده و نیاز به روزرسانی سیستم‌ها از نظر سخت افزاری و افزودن قابلیت‌های به روز وجود دارد.

با توجه به رویکرد این شرکت در خصوص هوشمندسازی و حرکت به سمت سیستم‌های اینترنت اشیا و با توجه به انقلاب چهارم صنعتی در حوزه اینترنت اشیا، محصولات و خدمات این شرکت در آینده نزدیک بازار بسیار گسترده و قوی خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول