اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

اهالی جاسک برای مواجهه با گاندوها آموزش دیدند/ مشاهده دو قلاده پلنگ ایرانی در اردبیل

فعالان محیط زیست با توجه به شروع فصل زاد و ولد و رفتارهای تهاجمی گاندوها، از طریق برنامه آموزشی یک ساعت با محیط بان، آموزش‌های لازم در خصوص نزدیک نشدن به آبگیرها و زیستگاه های خاص شهرستان جاسک به جوامع محلی میزبان گاندو داده شد.

اهالی جاسک برای مواجهه با گاندوها آموزش دیدند/ مشاهده دو قلاده پلنگ ایرانی  در اردبیل

به گزارش خبرنگار فارس، فعالان اجتماعی به ویژه عاشقان محیط زیست و طبیعت که دل در گرو حمایت و حفاظت از محیط زیست کشور دارند در دومین هفته از خردادماه 1401 ضمن گرامیداشت یاد و خاطره عزیزان از دست رفته در حادثه تلخ آبادان، برنامه های آموزشی و حمایتی خود را در سطح جامعه برگزار کردند تا با آموزش به عموم مردم به ویژه دانش آموزان، از آنها بخواهند در حمایت و حفاظت از محیط زیست و طبیعت کوشا باشند. ما نیز همچون گذشته تلاش کردیم در قرار سبز هفتگی خود با انتشار و پوشش رسانه ای این فعالیت ها، حمایت خود را از گروه های مردمی و داوطلبانه اعلام کنیم.

درختکاری به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان جنگ تحمیلی در خوزستان

به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان جنگ تحمیلی در خوزستان، تعداد ۳۵ اصله درخت و درختچه که توسط مؤسسه سبزگامان دیار بلوط و بابونه تهیه شده بود؛ در مرکز پایش زیست محیطی تالاب میانگران ایذه کاشته شد.

برگزاری دوره آموزشی اطفاء حریق در گمیشان

با تلاش گروه های فعال در حوزه محیط زیست دوره آموزش روش های کنترل اطفاء حریق، امداد و نجات و همچنین کمک های اولیه توسط جمعیت هلال احمر و اداره آتش نشانی برای محیط بانان و کارشناسان در شهرستان گمیشان استان گلستان برگزار شد.

 

اهدا کارت همیار محیط زیست به هیمالیانوردان اردبیلی

با توجه به آنکه کوهنوردی ارتباط نزدیکی با محیط زیست دارد و کوهنوردان بدون واسطه در دل طبیعت حضور دارند؛ طی مراسمی کارت همیار محیط زیست به هیمالیانوردان اردبیلی اهدا شد تا با جلب مشارکت آن ها بتوان حفاظت بیشتری از محیط زیست کوهستان به عمل آورد‌.

تحویل یک سنجاب بلوچی به محیط زیست سیستان و بلوچستان

به همت یکی از دوستداران محیط زیست استان سیستان و بلوچستان یک سنجاب بلوچی راه راه به اداره یگان حفاظت محیط زیست این استان تحویل داده شد تا پس از بررسی و اطمینان از سلامتی در طبیعت رهاسازی شود.

آموزش محیط زیستی به کودکان و نوجوانان در بندرعباس

برنامه های آموزشی زیست محیطی با همکاری گروه های مردمی فعال در این حوزه و اداره کل کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان به سطح محله های شهر بندرعباس رسیده است. این برنامه ها در ده جلسه و یک روز در هفته برگزار می شوند.

 جراحی یک قلاده روباه در بوشهر

پیرو گزارش مردمی مبنی بر زخمی شدن یک قلاده روباه در زیر فنس و پارگی شدید پوست، ماموران یگان حفاظت روباه را به نقاهتگاه اداره کل انتقال داده و بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفت. لازم به ذکر است وضع عمومی این گونه پایدار ارزیابی شده و پس از گذراندن دوران نقاهت به طبیعت بازگردانده خواهد شد.

برگزاری کارگاه آموزشی زیست محیطی در زاهدان

با تلاش انجمن های زیست محیطی استان سیستان و بلوچستان و در راستای برگزاری کارگاه‌های آموزشی با عنوان هفته های شهروندی و شنبه های محیط زیستی، تاکنون کارگاه هایی با عناوین پسماند، ساختمان سبز، آلودگی های محیط زیست و توسعه پایدار، برای خانواده ها به ویژه مادران در حاشیه شهر زاهدان برگزار شده است.

 مشاهده دو قلاده پلنگ ایرانی در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول

توسط گروهی از دوستداران محیط زیست استان اردبیل در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول شهرستان کوثر که یکی از زیستگاه های اصلی پلنگ در این استان می باشد، تصاویر دو قلاده پلنگ ایرانی به ثبت رسید.

برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع محیط زیست در سرایان

با همکاری انجمن های حامی حیات وحش، پژوهش سرای دانش آموزی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرایان و به منظور فرهنگ سازی و آگاهی بخشی، نمایشگاه محیط زیستی از مجموعه آثار دانش آموزان با موضوع جانوران در معرض خطر انقراض، در این شهرستان برگزار شد.

پاکسازی سواحل دریای خزر توسط زندانیان مازندران

پس از هماهنگی صورت گرفته بین گروه های محیط زیستی و مدیران مربوطه، در اجرای طرح پاکسازی سواحل دریای خزر، با مشارکت گسترده زندانیان ندامتگاه محکومین مواد مخدر استان مازندران، ۱۰ کیلومتر از سواحل این دریا پاکسازی شد.

رهاسازی یک راس میش وحشی در منطقه حفاظت شده کیامکی آذربایجان شرقی

با تلاش گروه های محیط زیستی به ویژه حامیان حیات وحش استان آذربایجان شرقی، یک راس میش وحشی که در اثر برخورد با خودرو در محور جلفا - سیه رود دچار آسیب دیدگی شده بود، پس از تیمار و مراقبت های لازم در زیستگاه خود رهاسازی شد.

نجات یک توله روباه در شهرستان بم

پیرو گزارشات مردمی مبنی بر به دام افتادن یک قلاده روباه در یک چاله عمیق، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بم استان کرمان به محل اعزام و موفق شدند این روباه را از درون چاه نجات داده و در زیستگاه خود رهاسازی کنند.

پاکسازی زباله های سد مهاباد توسط دانش آموزان

دانش آموزان مدرسه علی خسروی شهرستان مهاباد به همراه تعدادی از دوستداران محیط زیست استان آذربایجان غربی با پاکسازی زباله های حاشیه سد مهاباد به استقبال گرامیداشت هفته محیط زیست رفتند.

پاکسازی حاشیه منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر

علاقمندان به طبیعت و محیط زیست استان همدان به همراه تعدادی از مسئولین شهرستان ملایر، مسیر گردشگری دره جوزان و حاشیه منطقه حفاظت شده لشگردر را در قالب طرح ملی مسیر سبز - ایران پاک، از زباله های پلاستیکی پاکسازی کردند.

اجرای برنامه پاکسازی منطقه حفاظت شده نئور توسط بانوان اردبیل

به همت فعالین حوزه محیط زیست استان اردبیل، تور بازدید از منطقه حفاظت شده نئور و پاکسازی زباله ها منطقه با حضور جمعی از بانوان همکار حفاظت محیط زیست این استان اجرا شد.

تحویل یک جوجه عقاب به اداره محیط زیست فلاورجان

 یک جوجه عقاب آسیب دیده که توسط شهروندی طبیعت دوست به اداره محیط زیست شهرستان فلاورجان تحویل داده شده بود، جهت نگهداری و تیمار به اداره کل محیط زیست استان اصفهان انتقال یافت تا پس از کسب سلامتی کامل در طبیعت رهاسازی شود..

رهاسازی یک بهله عقاب صحرایی در مناطق حفاظت شده استان بوشهر

با تلاش و پیگیری طبیعت دوستان بوشهری، یک بهله عقاب صحرایی که پس از ۵ ماه تیمار و نگهداری در واحد قرنطینه نقاهتگاه حله این استان آمادگی پرواز و بازگشت به طبیعت را به دست آورده بود، در زیستگاه خود رهاسازی شد.

برگزاری کلاس آموزشی آشنایی با کارکردهای تالاب برای دانش آموزان

با همکاری انجمن های زیست محیطی استان مرکزی و اداره نظارت و احیای تالاب ها، فعالیت آموزشی در جهت آموزش شناخت تالاب میقان، کارکردها و همچنین راهکارهای کمک به حفظ آن، از سال های گذشته در مدارس روستاهای حاشیه این تالاب آغاز شده است.

فرهنگسازی محیط زیستی در روز بدون دخانیات در شهر بیرجند

با حضور مجمع ناطوران لوت خراسان جنوبی و همزمان با روز بدون دخانیات، هشتمین برنامه "مبارزه با فیلتر سیگار" در محل پارک آزادی شهر بیرجند برگزار و بخشی از پارک به صورت سمبلیک از فیلتر سیگار پاکسازی گردید. در پایان این برنامه مخزن های جمع آوری فیلتر سیگار در محل های مناسب پارک نصب شد.

اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در راسک

به همت فعالین محیط زیستی استان سیستان و بلوچستان با توجه به شروع فصل زاد و ولد و رفتارهای تهاجمی گاندوها، از طریق برنامه آموزشی یک ساعت با محیط بان، آموزش های لازم در خصوص نزدیک نشدن به آبگیرها و زیستگاه های خاص شهرستان جاسک به جوامع محلی میزبان گاندو داده شد.

نجات بره قوچ و میش ارمنی توسط چوپان بوکانی

یک چوپان محلی پس از نجات بره قوچ و میش ارمنی که به دام سگ های ولگرد افتاده بود، این قوچ و میش را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان استان آذربایجان غربی تحویل داد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول