اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

میانجی آمریکایی در مذاکرات ترسیم مرزی به لبنان دعوت می‌‎شود

بر اساس بیانیه دفتر نخست‌وزیری لبنان، در پی تحرکات خصمانه جدید رژیم صهیونیستی، بیروت از میانجی آمریکایی در مذاکرات ترسیم مرزی دعوت می‌کند.

میانجی آمریکایی در مذاکرات ترسیم مرزی به لبنان دعوت می‌‎شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی ورود یک کشتی اسرائیلی به منطقه مورد منازعه با لبنان به منظور استخراج گاز، دفتر نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان «نجیب میقاتی» امروز (دوشنبه) بیانیه‌ای صادر کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، در این بیانیه آمده، «میشل عون» رئیس‌جمهور صبح امروز موضوع مذکور و نیز گام‌هایی که منظور مقابله با اقدامات دشمن اسرائیلی در راستای متشنج کردن اوضاع در مرزهای دریایی جنوب باید اتخاد شود، با نجیب میقاتی مورد بحث و بررسی قرار داده است.

در ادامه بیانیه مذکور آمده، عون و میقاتی توافق کردند که از «آموس هوچشتاین» میانجی آمریکایی در ترسیم مرزی برای حضور در بیروت دعوت کنند تا مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی در سریعترین زمان ممکن تکمیل و از هرگونه تنش که به نفع ثبات کنونی منطقه نیست، جلوگیری شود.

دفتر نخست‌وزیری میقاتی افزود، همچنین قرار شد تماس‌های دیپلماتیکی با تعدادی از کشورهای بزرگ و سازمان ملل برای تشریح موضع لبنان و تأکید بر حقوق و ثروت‌های نفتی آن برقرار و اعلام شود، هرگونه اقدام اسرائیل برای کشف و استخراج در مناطق مورد منازعه، اقدامی خصمانه است که صلح و امنیت بین‌الملل را تهدید  و در روند مذاکرات درباره مرزهای دریایی با میانجی‌گری آمریکا و با نظارت سازمان ملل سنگ‌اندازی می‌کند.

در همین ارتباط، «موریس سلیم» وزیر دفاع لبنان در واکنش به این اقدام، جامعه بین‌الملل و سازمان ملل متحد را به اقدام فوری برای پایان دادن به تحرکات جدید رژیم اسرائیل و نیز اجرای قطعنامه‌های بین‌الملل به منظور جلوگیری از هرگونه تنش امنیتی در جنوب لبنان فراخواند.

وی در ادامه این اقدامات تل‌آویو در منطقه مورد منازعه را تحریک آفرینی علیه لبنان و نقض آشکار ثبات در منطقه جنوبی لبنان عنوان کرد.

سلیم تأکید کرد، رژیم اسرائیل بار دیگر تمام قوانین و عرف بین‌الملل را نقض کرد و تلاش می‌کند که «وضعیت موجود» را در مرزهای لبنان تحمیل کند بویژه آنکه با این اقدامات، تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات ترسیم مرزی به میانجی‌گری آمریکا و نظارت سازمان ملل را کنار می‌زند.

 هوچشتاین، مشاور ارشد امنیت جهانی انرژی در وزارت خارجه آمریکا که به عنوان میانجی جدید مذاکرات ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی منصوب شده، مهرماه گذشته به لبنان سفر کرد و با میشل عون رئیس‌جمهور، نجیب میقاتی نخست‌وزیر و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول