اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شبه‌نظامیان کُرد: آماده‌ایم در کنار ارتش سوریه علیه نظامیان ترکیه بجنگیم

فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه گفت که حاضرند برای مقابله با ترکیه، با نیروهای ارتش سوریه همکاری کنند.

شبه‌نظامیان کُرد: آماده‌ایم در کنار ارتش سوریه علیه نظامیان ترکیه بجنگیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) امروز یکشنبه گفت که با هر گونه تجاوز ترکیه به شمال سوریه مقابله خواهند کرد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از عبدی گزارش داد که نیروهای دموکراتیک حاضرند برای مقابله با ترکیه، با نیروهای ارتش سوریه همکاری کنند، ولی نیازی به اعزام نیروهای بیشتر نیست.

وی در عین حال مدعی شد که ارتش سوریه باید برای دفاع از خاک این کشور، از پدافند هوایی خود علیه نیروی هوایی ترکیه استفاده کند.

 این در حالی است که نیروهای دموکراتیک سوریه، شبه‌نظامیانی هستند که تحت حمایت نظامیان تروریست آمریکایی قرار دارند و مناطقی از شمال شرق و شرق سوریه را در تصرف خود دارند.

فرمانده گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین پیش از این گفته بود که این نیروها نگرانند که آمریکا مثل آنچه در افغانستان اتفاق افتاد پشت این نیروها در شرق سوریه را هم خالی کند(جزئیات بیشتر).

دولت سوریه بارها از آنان خواسته است که از زیر چتر آمریکا خارج شوند و چندین بار نیز در این زمینه گفت‌وگو کرده‌اند، ولی با کارشکنیهای واشنگتن، راه به جایی نبرده‌اند.

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه هم به تازگی تاکید کرد، حضور غیرقانونی آمریکا در منطقه جزیره در شمال سوریه رو به اتمام است و مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکا به زودی تحت کنترل دولت دمشق درخواهند آمد.

مقداد ضمن هشدار به نیروهای دموکراتیک سوریه درباره ادامه اشغالگری در این کشور، از آنان خواست این موضوع را درک کنند که آمریکا سرانجام از سوریه خارج خواهد شد و آنها را رها خواهد کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول