اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| کارکنان دانشگاه آزادخواستار یکسان سازی حقوقشان با سایر دانشگاه‌ها شدند

کاربران فارس من در کمپینی خواستار یکسان سازی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد با وزارت علوم شدند و تاکید کردند که دریافتی حقوقشان پاسخگوی نیازهای حداقلی زندگیشان نیست.

فارس من| کارکنان دانشگاه آزادخواستار یکسان سازی حقوقشان با سایر دانشگاه‌ها شدند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کاربران سامانه فارس من در کمپینی خواستار یکسان سازی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد با وزارت علوم شدند.

این مخاطبان در کمپین خود فقط یک جمله آوردند: « یکسان شدن حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم را درخواست داریم.»

سایر مخاطبان هم در زیر این کمپین پیام‌هایی ارسال کردند که بخشی از آن ارایه می‌شود.

« سلام و عرض ادب همانطور که می دانید نیمی بلکه بیشتر از نیمی از نیروی کارآمد کشور مدرک دانشگاه آزاد دارند و تعلیم و تربیت و رشد انها توسط دانشگاه ازاد صورت گرفته حال از انصاف بدور است که از لحاظ حقوق و دستمزد انقدر تفاوت وجود داشته باشد. دانشگاه آزاد در رشد مملکت نقش بسزایی دارد.»

« باسلام موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است مسئولان محترم کمی توجه کنندبحث زندگی این قشر زحمت کش هست»

« با سلام اگر از بدنه دانشگاه مدیران انتخاب شوند بیشتر دلسوزی خواهند کرد و این فاصله حقوقی که بین یک کارشناس یا کارشناس ارشد و یا رئیس اداره و مدیر با هم ردیف خودمان در سایر دانشگاه هاخصوصا وزارت علوم متوجه این فاصله حقوق خواهید شد. لطفا رسیدگی شود هرچند که چشمم آب نمی‌خوره چون از طریق مجلس و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر دستگاه های مسئول به واسطه لابی مجلس وتو خواهد شد.»

« بادرود دانشگاه آزاد اسلامی از سالها پیش افزایش حقوق کارمندان و اعضای هیئت علمی را ‌به مقداری که وزارت کار یا سازمان استخدامی کشوری افزایش نمی داد و اگر امروز ۵۰ درصد هم به حقوق اضافه گردد بازهم کارمندان و حتی روسای اداره به مقدار یک کارشناس در یک وزارتخانه حقوق دریافت نمی کنند به حقوق بگیران مخابرات ، سازمان انرژی اتمی و نهایتا اینکه طبق اعلام بانک مرکزی افرادی که ۱۱میلیون تومان در ماه حقوق می گیرند روی خط فقر زندگی می کنند. باسپاس »

« خط فقر ۱۲ میلیون تومان و حقوق ما کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با مدرک فوق لیسانس و سابقه ۱۷ سال کار در دانشگاه ۵ میلیون تومان است. »

« بخدا حقوقهامون کفاف حتی قسطامونو نمی ده چه برسه به سفره هامون » 

« دولت باید هر چه زودتر دانشگاه آزاد را به یک سازمان پاسخگو در قبال تمامی مشکلات موجود تبدیل کند. و آنهم چاره اش جز ادغام با دانشگاه های دولتی و یا بردن زیر نظر وزارت علوم چیزی دیگری نیست. متاسفانه وضعیت کارکنان دانشگاه آزاد چنان خرابه که من شرمم میشه بگم به چه کارهایی دست میزنن.»

حسب تکلیف، خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با سردبیر این کمپین گفت‌وگو کرد، وی با تاکید بر اینکه حقوق کارکنان دانشگاه آزاد بسیار کم و قابل مقایسه با سایر کارکنان دانشگاه‌های کشور نیست، گفت: جدیدا بخشنامه‌ای ارایه شده که براساس آن حقوق کارکنان این دانشگاه ۲۰ درصد باید افزایش یابد اما در عمل افزایش حقوق کارکنان فقط ۱۰ درصد می‌شود و این مقدار واقعا ناچیز و کم است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد منابع مالی زیادی دارد اما به کارکنان توجهی ندارد، گفت: بسیاری از کارکنات دانشگاه آزاد با ۱۶ ـ ۱۷ سال سابقه حقوق هایی حدود ۶ یا ۷ میلیون و حتی کمتر می‌گیرند که با این مقدار نمی‌توانند از پس هزینه‌های زندگی برآیند و مجبور به کارهایی همچون اسنپ می‌شوند و این در حالی است که سایر کارکنان دانشگاه های کشور مشکلات اینچنینی ندارند.

این کارمند دانشگاه آزاد با بیان اینکه بارها این مشکلات را به مسوولان دانشگاه آزاد گفته‌ایم اما پاسخی دریافت نکردیم، گفت: ما کار سیاسی نمی‌کنیم، فقط می‌خواهیم مسوولان به معیشت ما هم توجه داشته باشند.

حسب تعهد و تکیف، خبرنگاران خبرگزاری فارس این موضوع را از مسوولان دانشگاه آزاد پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول